Транспортният министър: Имаше много нарушения, свързани с безопасността в жп транспорта - по мое настояване са освободени 8 души

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
15:36
232
Засилването на честота на инцидентите с влакове на БДЖ и наличието на фатален край е обезпокояващо само по себе си. Неседнал още в стола си ми стана ми ясно, че това е тенденция, която трябва да бъде пресечена по някакъв начин. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на изслушването си в парламента във връзка с последните инциденти . 

Министърът на транспорта и съобщенията заяви, че веднага след встъпването си в длъжност е провел среща с трите дружества, които са част от холдинга "Български Държавни Железници", както и с лицата, които отговарят за безопасността при железопътния транспорт. 

"За да се случват инциденти с фатален край, особено като последния, при който два влака се блъскат челно - това е огромна катастрофа. Това е много извънреден инцидент за всяка железница. На тези срещи анализирахме веднага кои се причините, довели до инцидента, особено тези довели до фатален край", обясни министърът. 

По думите му на срещата веднага се откроили няколко причини: "Първата е при изключение, при много редки изключения, да може да се минава на червен светофар. Има разписана такава процедура, но това е в много редките случаи. Това действие обаче беше станал почти като ежедневие".

Министър Караджов обясни, че такива чести преминавания от влакове на червен светофар се случват най-често заради ремонт на жп инфраструктурата. 

"Преминаването на влакове става с устни команди, по установен протокол, но едно нещо като се въведе като изключение и започне по-често да се случва, то става почти като ежедневие. Забранихме преминаването на червен светофар. Никакво минаване повече на червен светофар. Това ще се случва по съответния протокол на влака да му се даде зелена светлина и той да си мине както трябва". 

Втора мярка, която въведохме е за т. нар. "индустриални клонове". При тях реда за влизане в главната линия е да се върнеш обратно в гарата, след като си свършил маневрените дейности да се закачиш към творителната техника и да тръгнеш по главната линия. Това масово не се спазваше. От показанията на този инцидент стана ясно, че са се договаряли с цел да се спести време - диспечерът звъни на другия диспечер "няма никакъв влак, давайте, карайте". Докато не е дошъл деня, в който единият диспечер излиза за половин час и тази баничка струва този инцидент, защото забравя да каже на своя заместник.

Разпоредихме на НКЖИ на т.нар. "изхвъргачи" - ако на някого му хрумне да минава оттам, си има метални изхвъргачи, които изхвърлят вагона или локомотива извън релсите и там той се движи с 2 до 5 km/h, излиза от релсите и спира", заяви министърът.

Той каза, че от министерството са разпоредили още провеждането на инструктажи за безопасността в железопътния транспорт. 

"На всяко тримесечие ще има инструктажи и изпити, докато средата влезе в онази дисциплинирана своя формула, в която би трябвало да бъде", заяви министър Караджов. 

Транспортният министър заяви пред депутатите, че още в първите две седмици след встъпването си в длъжност са били констатирани множество нарушения в цялата страна: 

"Ежедневно имаше много нарушения. По мое настаняване НКЖИ са освободили към 8 души към днешна дата заради допуснати тежки нарушения на безопасността за движение по релсовия път. Слава Богу, с материални щети. Затова, че се е получило нарушение тези хора са освободени. При първо нарушение, когато става въпрос за безопасност, се уволнява".

Виж коментарите (0)

Още по темата (37):
31.01.2025 Лекари в ИСУЛ спасиха живота на един от пострадалите във влаковата катастрофа край Локорско
26.01.2025 Оцелелите машинисти от жестоката влакова катастрофа: Беше нещо страшно! Болката е непоносима
23.01.2025 Един от оцелелите машинисти от влаковата катастрофа: Задържах влака със спирачката и побегнахме с колегата назад. После се ударихме!
22.01.2025 Директорът на частната компания след инцидента в Локорско: Наш машинист е опитал да спаси двамата загинали, но не е имал достъп до тях
21.01.2025 Петър Бунев: В НКЖИ има 1300 свободни места, заплащането е по-малко от това на касиерка в хранителен магазин
20.01.2025 След влаковата катастрофа край София: Трима са временно отстранени от
НКЖИ
Още новини от Национални новини:
Проф. Костадин Ангелов: Има нужда от законодателни решения, свърз...
Криминалистът Иван Савов: В момента е сезонът на самоубийствата и...
Д-р Михаил Михов: С контрола в реално време по издаването и изпъл...
Кметът на българско село: Лекарите се качват с цяло снаряжение – ...
Людмила Петкова става директор в Министерството на финансите
50-годишният благоевградчанин, който се барикадира в дома си, стр...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).