ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Търговци печелят на гърба на наредба | ||||||
| ||||||
Руменова разказа за множество оплаквания на потребители от нови нелоялни практики на принудително автоматично таксуване на пластмасови кутийки за храна от топли и студени щандове с гозби и колбаси в магазините, дори когато се слагат в хартиена опаковка, полиетиленова торбичка или съд, предоставен от купувача, предаде "Телеграф". Примери Последният такъв пример е таксуването на кутия с еклери, предоставени на търговския обект предварително опаковани в пластмасови кутии от техния производител. Случаят е от сряда, когато потребител се оплаква и публикува касовата бележка с допълнително таксуваните му 20 стотинки за кутийката в социалната мрежа, обясни Габриела Руменова. Има и други примери с касови бележки на купени маслини в хартиена опаковка, на храна в найлонова торбичка, в съд на клиента, за които неизменно в касовата бележка се виждат 20 стотинки, таксувани за несъществуваща пластмасова кутийка. Това е постигнато с автоматично начисляване на допълнителни 20 ст. за опаковка при плащане на продукти от топлата витрина или други щандове, което е предварително заложено в програмата на касата. Наредба Наредбата за таксуване на пластмасовите опаковки транспонира Директива на ЕС от 2019 г. за намаляване на пластмасовите отпадъци и е в сила от началото на тази година в България. В момента според нея таксата трябва да е минимум 20 стотинки на пластмасова кутийка. Догодина ще е 25 стотинки и всяка година ще нараства. Но директивата изисква да се осигурят достъпни за потребителите алтернативи, за да не се стигне до това, на което в момента сме свидетели, поясни Габриела Руменова. "В момента с прилаганите трикове не се изпълнява целта на нормативния акт – да се ограничи употребата на пластмаса, дори обратното. От друга страна, нелоялните практики водят до необосновано обогатяване на търговските вериги, защото една такава кутийка за тях струва в пъти по-малко в сравнение с цената, на която задължително я продават на клиентите си. Хората трябва да се оплакват в Комисията за защита на потребителите, защото това е нелоялна търговска практика, а КЗП да я санкционира, поясни Руменова. Добре е МОСВ да се произнесе дали по начина, по който в момента се прилага наредбата от търговците, реално се изпълнява нейната цел, заключи тя. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 07.07.2023 г.
0
на 07.07.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета