ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Търговците са длъжни да ни възстановят сумата, ако откажем купени онлайн стоки | ||||||
| ||||||
"Хубавото е, че може да върнем повечето стоки, които сме си купили онлайн за Коледа и Нова година в законоустановения 14-дневен срок. За тези групи продукти, за които правото на отказ не се прилага, търговецът трябва предварително да ни е уведомил, че нямаме такава опция. Това обясни по телевизия Bulgaria ON AIR Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" след голямото пазаруване за празниците и рамяната на подаръци. В студиото на "България сутрин“ тя поясни, че правото на отказ от онлайн покупка е безусловно - не е нужно да посочваме каквото и да е обяснение, но не трябва да сме използвали стоките. Процедурата за упражняване правото на отказ е до 14 дни от доставката да уведомим търговеца за желанието си да развалим договора, като е добре да го направим писмено, за да имаме доказатлества, че е в срок и надлежно. Най-добре е чрез т.нар. стандартен формуляр за отказ. "Търговецът е длъжен по закон да го предостави най-късно с изпращането на покупката, но в практиката имаме и случаи, в които не го прави. Заради това преди месец от платформата "Ние, потребителите“ предоставихме образец на такъв формуляр, който може да бъде използван", каза още Руменова. След това до 14 дни трбява да върнем покупката на търговеца и да имаме доказателство за това. На въпрос на водещия Виктор Дремсизов може ли е-магазинът да откаже да върне парите и да предложи ваучер или замяна експертът обясни, че законът задължава търговеца да възстанови заплатената от потребителя сума, но може да поиска от него да поеме куриерските разходи по връщането на стоката, ако предварително го е обявил. Руменова припомни, че отговорността пратката да пристигне в срок е изцяло на онлайн магазина и не може потребителят да бъде пренасочван към куриера. "Ако до 30 дни не ни доставят стоката - имаме право да не я приемем и не дължим нищо“, разясни тя. "Сигурно в двата работни дни ще има доста хора, които ще очакват да получат своите пратки. Колкото и да е голяма опашката и да недоволстват хората, да отворят кутията и да видят какво има вътре. Да огледат за външни несъответствия или ако се предполага, че продуктът има някакма функционалност, да я изпробват. Най-лесният начин е да откажат приемането, вместо да влязат в спиралата на рекламацията“, посочи Руменова в отговор на въпрос на водещата Мария Константинова какви са правата ни и същата ли е процедурата, ако някоя от закупените за празниците стоки има някакъв дефект. Специалистът добави, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт, а това в повечето случаи не устройва потребителите. Затова тя препоръча преди покупката да гледаме дали търговците предлагат опцията "Тест и преглед". "Важно е да обръщаме внимание и на това откога е онлайн магазинът, да не е от съвсем скоро, да има достатъчно информация за търговеца, да има телефон, чрез който може да се свържем, а не просто една форма, през която да поръчаме нещо. Трябва да има доста подробно описание на стоките, които предлагат и на общите условия, при които се извършват продажбите“, подчерта Габриела Руменова. За всяка една покупка трябва да искаме касова бележка и да я пазим. Не на последно място да знаем, че когато купуваме от физическо лице, нямаме правата, които имаме, когато пазаруваме от истински търговец. |
Още по темата: | общо новини по темата: 251 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/42 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И във Варна удължиха ваканцията на учениците
12:49 / 23.11.2024
НИМХ предупреди варненци: Опасно време днес!
08:44 / 23.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: