Търговски веригите не си спазват обещанията за намаления

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (3)
10:38 / 04.06.2023
1068
Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка“.

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.

Виж коментарите (3)

Още по темата (407):
25.11.2024 Скочиха борсовите цени на зеленчуците
18.11.2024 Кукушева: По груби сметки стойността на хляба ще скочи с 20%
04.11.2024 По-хубаво от домашното няма – как да си приготвим кашкавал у дома
31.10.2024 Експерт: Ресторантът е лукс, всеки сам си избира дали да яде стек за 15
лева
23.10.2024 От фермата до магазина: Над 200% е надценката в цените на прясното мляко у
нас
23.10.2024 В Нидерландия зрял 90 дни кашкавал струва 22 лева, в България е двойно по-скъп, а срокът на зреене е 45 дни
Още новини от Национални новини:
Андрей Райчев: В парламента има жалки усилия на оцеляващи хора да...
Доц. д-р Лъчезар Лозанов: Част от пациентите с преддиабет имат но...
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът...
Кузман Илиев: Много важни се помислиха тези в парламента
На 76 години си отиде конституционният съдия Благовест Пунев
Трима са задържани за побоя в столичен мол


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).