Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
У нас: И най-бедният да се качи на кола! По света: И най-богатият да слезе от колата
Автор: Екип Varna24.bg 20:05 / 03.01.2022Коментари (0)1567
© Varna24.bg
Може ли един град да функционира без автомобили по улиците си, свободен от задръствания и смог? Или пък обостреният потребителски дух ще се поддаде на призивите на държавните ръководители: Купувайте, купувайте, купувайте още коли. Тази тема постави на дневен ред в ефира на "Дарик Югоизток" зам.-ректорът на Бургаския свободен университет проф. Милен Балтов.  

В предаването "Икономистът говори“ проф. Балтов направи напречно сечение на проблема "Войни за колите“ в международен план, а по отношение на родната действителност направи следното резюме: "В България нашата цел е и най-бедният да се качи на кола, докато в нормалните столици целта е и най-богатият да слезе от колата“. 

За пример той посочи няколко мегаполиса, които се опитват да премахнат автомобилите от градския пейзаж - очакваното въвеждане на такса "Задръстване“, премахването на билетите за градския транспорт в Бостън и Люксембург, превръщането на крайбрежната градска магистрала "Жорж Помпиду“ в Париж в паркова зона… И илюстрира този фон с обичайната култура, а именно - желанието колата да е част от теб. "Сам президентът Байдън се определя като момчето с колата“. А Медисън, столицата на щата Уисконсин, е арена на мега шоуто за чудовища на четири гуми.   

Статистиката, обобщи проф. Балтов, е съвсем директна и ясно показва - за периода от 2001 до 2019 година собствеността на автомобили от домакинствата в Париж спада от 60 процента до 35 процента. "Дали защото са по-бедни… В Германия - държавата на колите и културата на автомобилите, собствеността върху колите от 1998 до 2013 година в поколението до 40 години рязко спада под 50 процента. В чисто поведенчески модел нещата отиват в посока - не, не искам да карам кола. През 1983 година в САЩ в групата от 20 до 24 години, 92 процента са имали шофьорска книжка. През 2017 г. процентът пада на 79. Сега се оказа, че има поколение, при което 21 процента гласуват за правото на това да не шофират въобще.“

"Надявах се, че ние ще направим скок - ще прескочим насищането с автомобили, за съжаление, не го направихме, а се задръстихме. Големият въпрос е: Защо да отиваме там, откъдето другите си тръгват. Защо да харчим пари за свръхмного инфраструктура,  която да улеснява автомобилния поток, вместо да направим обратното“, попита риторично проф. Балтов.

И препоръча: "Докато новото управление се лута как още да натовари хората, какво още да им вземе, нека вдигне таксите върху автомобилите. По примера на Нидерландия".








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Газови доставки
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: