Другата причина собствениците на автобуси да избягват детските пътувания през зимата е потенциалната опасност поради усложнени пътни условия да не могат да продължат и тогава за сметка на превозвача трябва да бъде осигурено и преспиване, а в този случай проблемите са вече не само финансови, но и организационни и от гледна точка на сигурността.
Шефът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИА АА) Валентин Божков обясни, че действително през лятото, когато светлината е до 9 вечерта, децата могат да се приберат и в такъв час, но през зимата законно позволеното време за връщане от организирано пътуване се свива с около 4 часа. Той допълни, че хората са в правото си да качат децата с редовни автобусни линии, защото този транспорт вече не е специализиран за деца.
Масови проверки за колет или багаж, който не е придружаван от пътник, ще има по празниците. Това стана възможно, след като влезе в сила забраната водачите да приемат от случайни приносители непридружен багаж срещу малка сума на ръка. Собствениците на големите автобусни компании са категорични, че при установяване на такова нарушение уволняват служители. Глобата за водачите на автобуси е 1000 лв., а ако бъде доказано, че това се случва със съгласието на собственика на превозното средство, санкцията за него е 3 хил. лв.
Решението на депутатите е с цел повишаване на безопасността на пътниците, като на автогарите е вменено осигуряване на системи за сигурност. От автобусния бранш обаче контрират, че ако на големите автогари евентуално може да бъде осигурена техника за сканиране, то на малките спирки това е невъзможно. Освен това при приемането на багажа водачът е длъжен да постави върху всяка чанта стикер, като такъв със същия номер се залепя на билета на пътника, като върху багажа трябва да бъдат записани и трите имена на пътника и номера на мястото му. Върху билета обаче не е нужно да се поставя името.
Източник: в. "Монитор"