В МОН работят за матури с повече задачи с практическа насоченост, въпреки по-виоските резултати

Автор: Самуил Иванов
Коментари (0)
15:07 / 18.07.2024
1683
В Министерството на образованието работят за интегрирането на повече задачи с практическа насоченост, въпреки отчетените по-добри резултати на тазгодишното Национално външно оценяване и Държавните зрелостни изпити. Това стана ясно по време на изслушването на служебния министър на образованието Галин Цоков по време на изслушването му в парламента във връзка с проведените Държавните зрелостни изпити, предаде репортер на "Фокус".

"Един от най-важните и концептуални въпроси е как да направим оценяването по-практически насочено. Не толкова с оценяването на възпроизвеждането на знания, а с оценяване на умения – т.нар. "формиращо оценяване", обясни министър Цоков.

По думите му в МОН се работи към създаването на входни нива за учениците, които да иамт много по-практическа насоченост.

"В България няма толкова много експерти, които да пишат и съставят такива тестови задачи. Ние направихме отделен модул към програмата за Външно оценяване и Държавните зрелостни изпити, за да може да има повече такива задачи от типа PISA не само на Националното външно оценяване, но и в училищата“, заяви Цоков.

Той каза, че Външното оценяване за 10 клас тази година е показало, че 1/4 от учениците се справят със задачи, свързани с финансова грамотност. Същият резултат е получен и от резултатите на PISA 22.

"Проблемът е, че в часовете по математика не се обръща достатъчно внимание на тези теми. Може би оттук нататък трябва да се пренасочи самият процес на преподаване, да се акцентира върху тези теми в математиката, които имат практическа насоченост", смята министърът.

Според проф. Цеков трябва да се променят учебните програми, така че да се намали натовареността в част от класовете и да се въведат часове с по-голяма практическа насоченост.

Попитан за това дали изпитите биха могли да съдържат мултидисциплинарни въпроси, министърът обясни, че през тази година се приложил такъв подход за Външното оценяване и Държавните зрелостни изпити.

"Първите опити бяха направени с тези две или три задачи от Външното оценяване за 10 клас. Учениците са се справили много добре, защото са демонстрирали знания на различни нива на мислене по отношение на тълкувани на текст, но и с екологията, географията. Това е пътят – задачите да бъдат ориентирани не само към живота и практиката, но и да включват знания и умения от различни области", каза Цоков.

Министърът обясни, че въвеждането на повече задачи с мултидисциплинарен характер, ще подобри резултатите на българските ученици на тестовете PISA.

Попитан за качеството на образователната система, министърът обясни, че в МОН се разработва програма за въвеждането на стандарт за качество на българското образование.

Виж коментарите (0)

Още по темата (30):
26.08.2024 511 зрелостници се явяват на допълнителна матура днес
23.08.2024 Ето по кой вариант ще пишат зрелостниците на поправителния за втора задължителна матура
23.08.2024 Близо 5000 зрелостници на поправителен за втора задължителна матура
22.08.2024 Близо 5000 зрелостници се явяват на втора задължителна матура утре
21.07.2024 Важен предмет постепенно отпада от зрелостния изпит за 12 клас
19.07.2024 Излязоха резултатите от второто класиране за прием след 7 клас
Още новини от Национални новини:
Слави Трифонов: Борисов премиер, а Атанасов председател на НС - т...
Ген. Мутафчийски: Вие го заслужавате!
Бойко Борисов: Мога да направя компромис и председателят на НС да...
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей сним...
ГЕРБ: Не виждаме готовност за формиране на правителство, а само п...
Явор Божанков след поредното нападение в мол: Това е смразяваща д...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).