Телефонът на потребителя 0700 122 999 на Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ) вече работи, информират от Министерството на земеделието и храните. Сигнали ще могат да се подават всеки ден от 8 до 21 часа, включително и в почивни и празнични дни. Обаждането към него е на цената на един градски разговор, а за мобилните оператори - в зависимост от тарифния план.
Операторите на телефона приемат сигналите и запитванията на гражданите, свързани с дейността на БАБХ и ги предават на съответната Областна дирекция по безопасност на храните. Компетентните експерти извършват необходимите проверки и при нарушения налагат санкции, след което се свързват с потребителите, за да ги информират за развитието на случаите. При постъпили запитвания, експертите от БАБХ отговарят на потребителите писмено или по телефона.
Само вчера до обяд операторите приеха 17 сигнала. Най-много обаждания са регистрирани от град София. Повечето сигнали са свързани със срока на годност на хранителни продукти, липса на достатъчна информация върху етикетите и др.
Потребителите могат да подават сигнали и на новосъздадения интернет сайт на БАБХ. За целта е създадена специална електронна бланка на адрес www.babh.government.bg, чрез която потребителите могат да изпращат оплаквания, мнения или въпроси, свързани с дейността на агенцията.