Тя предлага бърз, лесен и модерен начин за закупуване на жп билети, независимо от местонахождението на пътника.
"Успешното завършване на първия етап от разработката и внедряването на системата отваря нова страница в политиката на "Холдинг БДЖ" за обслужване на пътниците", отбеляза министър Папазов. Той обясни, че първоначално тя стартира с дванадесет влака, движещи се по-основните търговски направления, които обхващат общо 55 гари.
Системата позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент и трябва да се разпечата на хартиен носител.
След демонстрацията на системата за онлайн резервация и билетоиздаване, министър Данаил Папазов представи данни за актуалното състояние на "Холдинг БДЖ".
Той обясни, че темпът на натрупване на загуби е значително намален. "Общите задължения на компанията от около 704 млн. лева в началото на юни, вече са намалени на 625 млн. лева към края година", каза още министър Папазов.
По думите му МТИТС, кредиторите и ръководството на "Холдинг БДЖ" водят активен диалог, като вече са подписани споразумения за разсрочване на задълженията с Алианц България и DEPFA Банк. Плащанията към кредиторите са не само на лихви, но й плащания по главници, в размер на 66 млн. лв. "Всичко това постигнахме със собствени сили, без допълнителни средства от държавния бюджет или взимането на заеми", подчерта министър Данаил Папазов.