Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Високо напрежение около БДЖ. Пътник: Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и се връщаме на кон и каруца
Автор: Екип Varna24.bg 18:00 / 31.10.2024Коментари (0)447
©
Високо напрежение предизвика ръководството на БДЖ с предложението си от догодина да бъдат спрени част от влаковете в Северна България. Сред тях е линията Добрич – Кардам. В община Генерал Тошево хората се възпротивиха остро с подписка срещу новото разписание, защото това е единствената им директна транспортна връзка с големите градове, а и между селата. Автобуси има само до областния център – Добрич.

Генерал Тошево е десетата по големина община в страната с 42 населени места. Както във всички отдалечени краища у нас, тук живеят предимно възрастни хора.

"Един влак върви и да нямаме връзка! Не е добре. Просто и навсякъде е занемарено – и гари и какво е това, не знам", коментира Варвара Костова.

Железопътният транспорт е предпочитан и от младите хора, заради по-ниската цена, пък и удобството на спалните вагони за по-далечни дестинации.

"Аз съм го ползвал лично. Това е връзка все пак с Добрич и с Варна. Ако падне влакът, пада и връзката ни с града", каза пред БНТ Стоян Колев.

"Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и връщаме се на кон и каруца", заяви Маринел Стоянов.

Общинският съвет на добруджанския град излезе с декларация срещу спирането на влака.

"Тук е и ролята на държавата. Тя трябва да дотира този транспорт, за да осигури нужната връзка на нашата община с останалата част на България. И разбира се жп гарата и жп линията имат специално място за жителите на община Генерал Тошево, тъй като благодарение на тази ЖП линия градът се е развил", обясни кметът на община Генерал Тошево Валентин Димитров.

Всъщност градът е получил името си от гара Генерал Тошев, която днес е само спирка.

"Навремето имаше билетна каса в гарата, но съкращавайки персонала в годините, касата затвори. Повече от 10 години билетите се продават във влака от кондуктори. В много от случаите са споделяли хора, пътуващи във влака, че не се дават билети, а се вземат парите "по предназначение" в джоба", каза кметът на село Кардам Георги Събев.

И други кметове имат подобни наблюдения, затова смятат, че анализите на държавната железница за малкия брой пътници и загубите са изкривени. Линията не е ремонтирана от десетилетия, а преди три години модерните мотриси са заменени със стари дизелови локомотиви.

"Харчи 250 литра на час. Къде ще го сравним с една мотриска, която 20 - 25 литра харчи на час – това е 10 пъти повече", добави Георги Събев.

"В момента влакът се движи с 30 - 40 километра и повече от 25 - 30 години не е осъществяван основен ремонт, с което най-малко да си намалят и да си оптимизират разходите", каза още Валентин Димитров.

При типичните за Добруджа снегонавявания влакът е единствената транспортна алтернатива на местните жители, които настояват тя да се запази.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Наводнения във Валенсия
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бойни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: