Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Вижте някои по-нестандартни сигнали до КЗП по Великден
Автор: Екип Varna24.bg 09:25 / 11.04.2018Коментари (0)3482
©
Около 20-30 обаждания са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през почивните дни около Великденските празници, съобщи председателят Димитър Маргаритов в "Денят започва" по БНТ. Сред тях има и няколко сигнала, свързани с липса на цени, поставяне на две цени за една и съща стока или разминаване между обявена и маркирана на касата цена.

"Нашите проверки установиха, че има нарушения при обявяване на цените. Търговците дават становища, че асортиментът е богат, че може да се получи техническа грешка, особено когато става въпрос за промяна в цените по повод на празниците. Но това не може да бъде уважителна причина, защото се прави опит потребителят да бъде ощетен. Толкова по-добре, че потребителите са внимавали и са установили това разминаване, за да може да бъде извършена проверка, съответно – наложена санкция", каза Маргаритов.

"Обажданията не са много на брой на фона на това, че стотици хиляди българи пътуваха. Сред тях имаше оплаквания, които срещаме и в делничните дни и които присъстват и в нашата класация ТОП 10 на потребителските жалби и сигнали. Например, как да бъде удовлетворена рекламация на дефектна стока или как може да се върне онлайн покупка, ако липсва възможност за обратна връзка с търговеца", посочи Маргаритов. Той даде примери и за някои по-нестандартни сигнали: "Опит за канселиране на резервация в хотел в един от зимните ни курорти, защото нямало достатъчно сняг на пистите. Или невъзможност за бъдат върнати празни бирени бутилки, за да се закупи съответното количество пълни." На телефона на потребителя е позвънила и възмутена гражданка от това, че са пожелали да проверят в магазин съдържанието на чантата й.

"Обикновено по празниците хората са по-чувствителни и дори тогава, когато нещо в обичайното ежедневие не би ги накарало да потърсят нашата институция, в тези дни, особено знаейки че сме на разположение, го правят", коментира Маргаритов.

По повод влезлите в сила в началото на април нови правила, които позволяват по време на ваканционно пътуване или по работа в страна от Европейския съюз да ползваме предплатено в собствената ни страна онлайн съдържание, председателят на КЗП направи важно уточнение. "Този регламент дава възможност на доставчиците на обществени услуги за електронно съдържание, какъвто например е БНТ, а също така и на всички онези оператори, които предоставят безплатно онлайн съдържание за такъв тип услуги – предавания, филми, книги, игри и т.н., да избират дали да следват неговите правила или да останат на досегашния режим, при който в доста случаи преносимостта не беше възможна. Единственото условие обаче е те да оповестят решението си по достатъчно ясен начин за потребителите в официалните си страници в Интернет", разясни Маргаритов.         



Още по темата: общо новини по темата: 47
16.04.2020 »
17.04.2018 »
12.04.2018 »
10.04.2018 »
10.04.2018 »
10.04.2018 »
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: