Внимавайте! Продават ни неоправдано скъпи продукти след презентации, но дали можем да ги върнем?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:04 / 04.10.2023
791
Все по-често потребителите сигнализират за подвеждане при покупка на различни продукти, представени по време на презентации в зали.

"В поканите обикновено има изображения на продуктите, но не и техните цени, което не дава възможност на потребителя предварително да се информира колко ще струва. Впоследствие на презентациите бива убеден да си купи нещо, което не иска, а то е доста по-скъпо. Презентациите се провеждат в следобедни часове и в работни дни - не се очаква, че ще дойдат хора, които са заети с работни процеси, а по-скоро пенсионери или социално слаби", коментира Габриела Руменова - основател на платформата "Ние, потребителите".

Предлагат се най-често скъпи продукти за дома, сред които прахосмукачки, а също и козметика. Хората биват убеждавани, че болките им ще изчезнат, използвайки "магически" уред, стана ясно от думите на госта. 

Предлага им се и сключване на потребителски договор, като се създава усещането, че не могат да се освободят от покупката. 

"Най-големият риск е да отидем неподготвени и да се поддадем на внушенията. На място хората имат много малко възможности за реакция. Търговецът е длъжен да предостави стандартен формуляр за отказ от стоката и разваляне на договора в 14-дневен срок. В този срок хората трябва да изпратят продукта на търговеца и той да им възстанови сумата", обясни Руменова пред Bulgaria ON AIR.

Тя уточни, че едно от условията за връщане на стоката е да не сме ползвали закупения продукт.

"Имахме случай с презентация на прахосмукачка с посещение в дома. Беше направен опит потребителят да упражни отказ. Прахосмукачката уж беше тази, която той трябваше да закупи. Излязоха със становище, че тя вече е ползвана. Това е злоупотреба. Трябва да можем да добием реална представа за продукта", даде пример Руменова.

Гостът подчерта, че трябва да си търсим правата. Задължително трябва да осигурим писмена кореспонденция с търговеца и да пазим платежните документи. След това търсим компетентните институции, ако не получим това, което ни се полага по закон, разясни основателят на "Ние, потребителите".

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Днес ви е било топло? По-добре вижте какво предстои от утре
Патриарх Даниил призова за преодоляване на разделението сред прав...
Д-р Ива Гаврилова, онкохирург: Тенът не е на мода
Притеснителна новина за учителите, които учат децата ни
Ето какво е положението след големия пожар на АМ "Тракия"
Радан Кънев за Кирил Петков и думите му за "Възраждане": Недообми...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).