Връщаме мотрисите Siemens на 1 януари, БДЖ няма 15 млн. евро

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (13)
11:09 / 06.12.2011
3112
Връщаме мотрисите Siemens на 1 януари 2012 г., защото БДЖ няма ресурс, откъдето да извади 15 млн. евро и да плати на облигационерите, отпуснали кредита за доставката на чисто новите електрически мотрисни влакове Siemens Desiro.

Миналата седмица транспортният министър Ивайло Московски отиде на преговори в Берлин, където опита да разсрочи плащането по заема за влаковете, защото в противен случай БДЖ ще трябва да ги върне обратно. Той успя да намали дължимата до края на 2011 г. сума от 24 млн. евро, но въпреки това железницата не разполага с ресурс за тази вноска. Ние толкова пари нямаме и няма откъде да ги извадим, каза председателят на борда на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.

Сделката за тези влакове бе подписана през януари 2005 г. По нея бяха доставени 25 електрически мотриси на обща стойност 229,5 млн. евро.

Българските железници финансираха покупката без държавна подкрепа. Срокът за погасяване на кредита бе 7 години с една година гратисен период за главницата и лихва 6.47% годишно.

На този етап финансовият министър Симеон Дянков е категоричен, че няма да отпусне държавни пари за спасяването на мотрисите, защото железниците нямат право на такава помощ. Той също не е склонен да позволи осигуряване на мостовото финансиране в размер на 140 млн. лв., защото досега реформите в БДЖ по-скоро буксуват, отколкото се случват. Кредиторите на компанията, които са изчаквали отпускането на заема от Световната банка в размер на 460 млн. лв., също са разколебани и постоянно питат БДЖ кога ще започнат да получават забавените си пари. Дългът на компанията е около 800 млн. лв. и някои от кредитите не са обслужвани от две години, каза шефът на БДЖ в отговор на искането на транспортните синдикати да бъдат заделени 2,3 млн. лв. за забавени от преди година плащания за купони за храна на служителите.

Дори заплатите на служителите за декември да бъдат задържани, те възлизат на не повече от 7 млн. евро. Планираната продажба на стомана и скрап не се е случила, тъй като цените на метала падат на световните борси и исканата минимална цена се оказала твърде висока. Все още не е стартирал и търгът за продажбата на 900 вагона.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (13)

Още по темата (350):
07.03.2025 Мартин Ангелов оглавява "Холдинг БДЖ" ЕАД
06.03.2025 Нови правила за безопасност в жп транспорта
21.02.2025 Рокади по високите етажи на БДЖ и НКЖИ
18.02.2025 БДЖ купи автомати за билети преди пандемията, работят от вчера
28.01.2025 Министър Караджов за жп сектора: Ще потърсим най-добрите експерти в Европа
21.01.2025 Министърът на транспорта: В БДЖ ще има уволнения при първо нарушение
Още новини от Национални новини:
Няма предвидени пари в проектобюджета за детската болница
Готвят пълна забрана със закон на телефоните в училище - дори в м...
Една от най-големите банки предупреди за голяма измама във "Вайбъ...
Николай Костов: Предлаганите от ПП-ДБ безплатни лекарства са осно...
Шефът на БЕХ каза какви са плюсовете за България от включването в...
Вдовицата на майор Терзиев към Николай Русев: През няколко трупа ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).