Всички големи вериги ликвидират малкия и среден бизнес в страната?
“Всички големи вериги ликвидират малкия и среден бизнес в страната. Те имаха по 1,5 млн. до 3 млн. лв. бюджет, за да губят. Това нещо ликвидира българското предлагане", заяви председателят на Националната асоциация на оранжерийните производители Велин Георгиев в предаването “Тази сутрин".
Той добави, че оранжерийното производство е много слабо. “Очакваме цените след 45 дни да минат в друго положение. Тогава ще излезе нашето производство и тогава ще можем да се конкурираме. Прогнозите са - най-високи са цените около Великден и Гергьовден", каза Георгиев.
“Всички производители са притеснени дали ще си покрием част от загубите. Някой трябва да покрие разликата, за да може да се купува евтино в магазините", подчерта той.
“В цената се отразяват и помощите. Нашите конкуренти от ЕС получават много по-големи помощи и ние не сме конкурентноспособни. Това е непривлекателен бизнес. Друго, което българите трябва да разберат, че като си купуват вода под формата на сирене или евтин кашкавал, който няма общо с кашкавал по рецептура, те нямат същата хранителна стойност", каза председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Според него сиренето и кашкавалът от мляко в магазина, с надценка 20%, трябва да струва съответно 20 лв. и 26 лв. за килограм.
“Подкрепете родното производство, защото скоро няма да го има и ще го търсите. Държавата в скоро време ще дава пари на хора, които се занимават с производство, но няма да има кой да ги вземе", добави Зоров.
Той коментира и тавана на надценката на основни продукти, който ще се предложи от управляващите. "Може би ще е едно междинно решение до успокояване на потребителските нагласи. Смятаме, че това трябва да стане, за да няма допълнителен натиск над производителите. Краставици и домати няма, това ни чака и след около пет месеца с млечните продукти. Ще се консумират само чужди продукти с различни етикети и един и същи пълнеж", каза Зоров.