Въвеждат строги правила за професионалните домоуправители

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:47 / 21.09.2022
815
Всеки домоуправител вече трябва да е с висше образование. Това предвиждат промени в Закона за управление на етажната собственост, публикувани за обществено обсъждане до 3 октомври. Изискването за притежаване на диплома за висше образование е само за фирмите, които се занимават с поддръжката на общите части в многофамилни жилищни сгради, посочват експертите.

Домоуправител, който живее в блока и е избран от общото събрание, не е длъжен да бъде висшист, коментира Ламбо Попов, председател на Асоциацията на професионалните домоуправители, за в. "Телеграф“.

Причината за въвеждането на строгата регулация за професионалните домоуправители е, че до момента не е имало никакви изисквания към тези дружества. На пазара влезли всякакъв тип желаещи да се занимават с тази дейност, без да имат никаква предварителна подготовка, ресурс, нито кадрова или административна обезпеченост, което доведе до влошаване на качеството на услугата, до появата на много недобросъвестни търговци на този пазар, обясни Попов.

Според новите изисквания дружество, което иска да се занимава с такава дейност, задължително трябва да има назначени юрист и човек с техническо образование, който да знае как да се справя с техническите проблеми и ремонтите в сградата.

Също така се предвижда създаване на регистър на професионалните домоуправители в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), за да може то да контролира вписването само на лица, които отговарят на допълнителните изисквания.

Задължителната застраховка "Професионална отговорност“ ще покрива евентуални вреди, причинени от неправилно изпълнение на задълженията на професионалния домоуправител. В момента всяка сграда в режим на етажна собственост трябва да подаде заявление в общината, с което уведомява общината кой е управителят, как се казва и т.н. С въвеждането на регистър на етажната собственост това уведомяване става задължително. Така с един централизиран регистър, който е еднакъв за всички общини, ще се изясни картината за това в какво състояние се намира сградният фонд до момента, обясни Ламбо Попов.

Всички, включително собствениците, които живеят в чужбина и не обитават жилището си, а то се намира в режим на етажна собственост, ще трябва да плащат разходите за управление и за поддръжка на общите части, предвиждат предложените промени. Така те ще бъдат поддържани и няма да се натоварват само постоянните обитатели с грижата за тях. В сегашния закон хора, които не живеят определено време в жилището си, се освобождават от част от общите разходи за тях, което води и до скандали между съсобствениците.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Доц. Наталия Киселова: Искам да се извиня на всички български гра...
Борисов от Търговище: Нашата идеологическа битка не е с ПП-ДБ, а ...
353 снегорина обработват пътните настилки в цялата страна: Шофира...
Почистването на сняг от тротоара пред блока или магазина е наше з...
Цените на шарана по морето стигнаха 9 лева за килограм. Купете си...
Убийство заради жена: Дудо хванал вилица и започнал да я забива в...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).