ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ясен Гуев: Битката за свободата на словото пробива през по-малките медии и социалните мрежи | ||||||
| ||||||
Той отбеляза, че оценката на въздействието на промените в Закона за хазарта представлява документ от 1 страница. "Той е на ниво съчинение на ученик от 6. клас. Там никой не е питан – нито хазартните компании, нито медиите като получатели на съдържание, нито организации, които се занимават със зависимости от хазарт, за да има някаква оценка. Всъщност истинска оценка на въздействието няма“, подчерта Гуев. Официалната позиция на двете най-големи частни национални медии – NOVA и bTV, е, че законодателните промени ще се отразят пряко върху дейностите им. Те обмислят вдигане на тарифите си на реклама, обясни медийният експерт. "Лично за мен като икономист това най-вероятно ще бъде контрапродуктивно, защото рекламодателите имат определен бюджет. Това няма да увеличи парите, които влизат в медиите, тъй като ще получат по-малко реклама. Това, което трябва да се направи от страна на медиите, е да се съкратят разходи, доколкото е възможно, и да се търсят други рекламодатели“, смята Ясен Гуев. Според него промените в законодателството са приети именно сега заради предстоящата смяна на собствеността на групата на NOVA – United Group. "Най-вероятно ще имаме официална информация какво се случва с NOVA и дали ще има нов собственик преди края на годината. Де факто намаляването на рекламните приходи води до по-ниска цена. Т.е. ако искате да помогнете на кандидат-купувач, това е един доста добър ход в този момент. Това е единственото смислено обяснение на това решение на парламента“, заяви медийният и комуникационен експерт. Той допълни, че поредица от събития в bTV също говорят за натиск в посока продажба на медията. Според Ясен Гуев независимата журналистика у нас е застрашена много отдавна. Битката за свободата на словото до голяма степен е изгубена що се касае до големите медии. "Затова тя пробива през по-малките медии и през социалните мрежи. Големите медии изпитват страх от това, че могат да бъдат обвинени в пристрастност и затова, вместо да бъдат страна в спора, просто стават сцена, на която спорът се случва, и нищо друго“, коментира той. Медията не е бизнес, подчерта експертът. "Ако човек иска да прави много пари, той инвестира във всичко друго, но не и в медии. Те имат влияние и целта на всеки, който инвестира в тях в България, е най-вече да излезе на нулата, не толкова да постигне някаква печалба. В голяма част от по-малките градове медии вече няма. Ролята на журналистиката е да бъде адвокат на гражданите, което няма кой да го прави“, каза още Ясен Гуев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1135 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/190 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: