
ЗАРЕЖДАНЕ...
Зам.-министър Събев: Бизнесът и администрацията трябва да работим за това учащите в земеделския сектор да остават в него | ||||||
| ||||||
Аграрният заместник-министър посочи още, че 6,3% от заетите у нас работят в сектор "Селско, горско и рибно стопанство“ през 2021 г., а 8% oт всички ученици в професионалното образование са в направления от аграрния сектор. И уточни, че това показва, че има образователни програми, които подготвят кадри, но те не оставят в отрасъла. По информация на Министерството на образованието общо учениците в професионалното обучение са над 150 хил., от които повече от 12 хил. са в агронаправления, като 593 от тях са в дуална форма. 1303 ученици се подготвят в защитените специалности "Растениевъдство и животновъдство“ и "Горско стопанство“. "Вярвам, че дуалното образование има много предимства, паралелно с образованието се практикува и професията, което често се и заплаща“, посочи заместник-министърът. По думите му, Министерството на земеделието ще работи в посока за привличане на повече ученици в тази обучителна форма, защото ползите от нея са както за бизнеса, така и за подрастващите. Той коментира, че хората които имат професионална квалификация са икономически по-активни, имат по-висока заетост, по-рядко изпадат в състояние на безработица и са заети в по-високоплатени сектори на икономиката. Георги Събев заяви още, че добра практика е деца да посещават специализираните земеделски изложения. И апелира към директорите на професионалните гимназии да дават възможности на учениците да посещават подобни форуми. Участниците в срещата коментираха държавните професионални и образователни стандарти. Според тях те трябва да бъдат актуализирани, като при подготовката на измененията да бъде включен и бизнесът. Тема на разговорите бяха и учебниците, които липсват за специализираните предмети. В дискусията бе посочено, че има нужда от популяризиране на възможностите за обучение в професионалните гимназии и университети. По този начин ще се повиши информираността и родителите, и децата ще бъдат насърчавани по-често да избират тези образователни институции. Представителите на професионалните гимназии информираха, че един от основните им проблеми е достъпът и осигуряването на нова техника и механизация. В разговорите бяха засегнати още въпросите за дигитализацията в сектора, както и използването на новите технологии, нуждата от промяна на нормативната уредба и нуждата от задълбочаване на връзката между бизнеса и образованието. |
Ако днес имаше местни избори във Варна? | ||
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а (75) | 27% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а (21) | 8% | ![]() |
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а (34) | 12% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а (146) | 53% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg