Зам.-началник на отбраната: Да виждаш в строя две празни места - това е отговорността на командира!

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:28
351
Познавах ги и двамата. С подполковник Димитров имахме дори съвместни полети. Той беше добре подготвен методически пилот, който е в състояние да обучава своите подчинени летци правилно и да им дава необходимата мотивация, сподели в генерал-лейтенант Цанко Стойков - зам.-началник на отбраната.

"Докладът, както е направен обективно отразява полета, който те са изпълнили, тъй като разчитайки параметрите от "черната кутия", няма как това да не се случи. Аз считам, че той отразява 100% това, което те са изпълнили като конкретен полет на генералната репетиция".

"Параметрите на черната кутия са такива, каквито са. Самата констатация за необоснован риск се прави на база на това, което те са разчели от данните от черната кутия".

Обстоятелствата са такива, каквито са изнесени, допълни пред БНТ генерал-лейтенант Цанко Стойков.

"Ето това е моралната отговорност за един командир. Да вижда в строя две празни места, да вижда в кабинета за предварителна подготовка на летателния състав две празни работни места, целият колектив да живее с чувството, че тях вече ги няма. Това е моралната отговорност".

До момента няма подадени оставки, уточни той. Допълни, че по случая с фаталния инцидент работят две комисии едната е на Военна полиция, която е за разследване на авиационни произшествия. Тя завърши своята работа и изнесе фактите и обстоятелствата, които са констатирали.

"Не е завършила другата проверка от Военна окръжна прокуратура в Пловдив, която все още изяснява обстоятелствата. Там се търси наказателна отговорност от тази комисия. С Министерска заповед е назначена работна група с председател аз и членове експерти от МО и щаба на отбраната".

След като бъде направен анализът от работната група и след направените изводи от него, ще бъдат дадени препоръки на министъра на отбраната как той да спусне той своите указания за по-безопасно изпълнение на задачите на летците. Категоричен беше, че системата за катапултиране е била изправна.

"Самолетът е минал всички проверки, допуски за конкретния полет".

Мисля, допълни той, че "те не са се катапултирали, защото са смятали, че самолетът е управляем. Всички системи са работели нормално.

"Ако е имало обстоятелства, които те са преценили, че са опасни и застрашават нормалното изпълнение на фигурата, аз мисля, че щяха да предприемат такива действия".

Виж коментарите (0)

Още по темата (75):
16.10.2024 Прокуратурата забрани на Министерство на отбраната да говори за катастрофата в Граф Игнатиево
16.10.2024 Радев: Не познавам командир, който да желае гибелта на своите подчинени, особено в мирно време
15.10.2024 Какво е "неоправдано висок риск при изпълнение на фигури от сложния пилотаж" и това ли е причината за трагичния полет край Граф Игнатиево?
15.10.2024 Евгени Кръстев: Документът на МО за авиокатастрофата край Граф Игнатиево е само началото
15.10.2024 Запрянов: Възможно е да се стигне до кадрови промени, когато завърши проверката за катастрофата в Граф Игнатиево 
15.10.2024 Военна полиция: Загиналите пилоти Дункин и Димитров са влезли грешно в маневрата, имали са секунда и половина да катапултират
Още новини от Национални новини:
Приятелка на Биляна с разтърсващ разказ за последните минути от ж...
Изчезналата Биляна е открита мъртва!
Бойко Борисов: Това упражнение ни струва 100 милиона
Земетресение бе отчетено в България
От КЗП казаха как трябва да постъпва всеки един потребител
Сарафов изиска справка за заплахите към Владислава Цариградска


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).