Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Зарязваме колите, качваме се на мотори и мотопеди
Автор: Екип Varna24.bg 09:59 / 18.08.2012Коментари (16)1510
© Varna24.bg
Карането на автомобил в града се превръща във все по-скъпо удоволствие. Заради скока на бензина и проблемите с паркирането в градската част все по-често се срещат оферти за замяна на лек автомобил срещу мотоциклети или скутери, показа проверка.

Търсенията са много и различни, както и предложенията. Обикновено кола се заменя срещу два мотора или пък за един срещу доплащане. В специализираните форуми из интернет е пълно с предложения за бартери между коли, мотори и джипове. Разбира се, освен придобиването на мотор, е необходимо притежаването и на съответната категория в шофьорската книжка, за да може той да се управлява след това без проблем.

Това пък дава добри възможности на притежателите на скутери, за които не се изисква допълнителна категория освен любителската "В".

Повечето хора предпочитат да се сдобият със скутер до 50 кубика, за който не се изисква категория "А", както е при по-големите машини на две колела. Една от причините е и допълнителният разход и отнето време за курса. Изкарването на документи за категория "А" излиза около 400 - 500 лева.

Освен това опитни моторджии предупреждават, че си трябва и екипировка - читава каска, наколенки и налакътници. "Екипировката е по-важна от мотора", категорични са те. Друг момент е, че в Европа вече почти е затворен пазарът на скутери втора ръка.

Продават се предимно нови, но произведени основно в Китай. Именно поради този факт пък все по-масово чужденците идват на воаяжи у нас, за да се сдобият със скутер втора употреба, който да не е китайски. През летния сезон освен търсене за замени в нета десетки тръгнаха и към борсите и магазините за скутери и мотопеди. Запознати разказват как много по-евтино возилата на две колела могат да се намерят през зимата, но понеже българинът прави всичко в последния момент, затова сега всички били плъзнали да си купуват или заменят.

Бърза проверка на пазара в столицата показва, че борса за скутери и мотори, каквато има за автомобили, няма. Това е и една от причините масово продажбите и замените им да се правят в интернет. На автоборсата в Горубляне, както и при вносителите на автомобили в Дупница могат да се намерят само отделни мотори и скутери, но все още не са се ориентирали към тази ниша на пазара.

В София обаче има и търговци, които вече се занимават само с този вид бизнес. На ул. "Цар Симеон" има няколко специализирани магазина, където се предлагат основно скутери. Цените им варират от 800 до 2500 лева в зависимост от кубиците, техническите им характеристики и от това колко са запазени.

В Европа властите са предприели мерки, с които позволяват на хората, които се сдобият с нов скутер, ако си върнат стария и доплатят. Насърчава се и връщането на стари автомобили към моргите и закупуването на мотор или скутер с отстъпка. Градското возило вече е напълнило улиците на десетки градове в Европа и САЩ. Местните власти там имат дори изградена стратегия за паркиране и опазване на водачите. У нас такава стратегия все още няма.

Източник: в. "Стандарт"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 19.08.2012 г.
0
 
 
Идеята е добра, ама вижте колко фактора влияят отрицателно върху нея. Първо, градската инфраструктура и липста на условия безопасно да караш вело и мото, където искаш. Даже при соца имаше забрана за управление на мотори в центъра. Второ, ако го купиш, возилото няма къде да го държиш. Соцблоковете имат гаражни стаички, пълни с боклуци или обсебени от местния тарикат за работилница. И се мъкнат по асансьори и стълбища и удоволствието се превръща в тегоба. Последно, ако го караш, няма къде да го оставиш за час. Платено, разбира се. Рискуваш кончето, което си увързал със синджири за стълб или за дърво да липсва, като се върнеш. Тя е дълга тема и като всички хубави неща, които от време на време можехме да си купим нелегално то Кореком, липсваше в БГ. Сега има всичко и ако си го позволиш, се сблъскваш с горните проблеми. Дано новите поколения ги нямат.
Aнонимен
на 18.08.2012 г.
+2
 
 
кАто вдигнат тока и водата и станат непосилни за плащане какво ще предлагате, сами да си добиваме ток и вода или да си светим на свещи и да събираме вода от дъждовните дни.Света върви напред а ние тъпчим и се въртим в кръг намясто.ПО света нещо като тръгне да поскъпва без основание ги скъсват от протести, тука няма обаче всеки си трае, и се показват разни индиви и дават съвети, минете на колелета вървете пеша, неползвайте ток, не ползвайте вода не яжте.Накрая сигурно ще почнете да предлагате, който не му харесва да умира.
на 18.08.2012 г.
0
 
 
А и още едно коментарче. Много изобретения са ни дали умни хора за да си облекчаваме живота няма да ги изреждам че са много,но от всички тях безспорния и непобедим лидер е велосипеда!
на 18.08.2012 г.
+2
 
 
И по какъв начин стимулирате мотоциклетистите? По какъв! Застраховка ГО е 150 лева и не те питат 50 кубика ли си 1500 ли си вземат ти парите,колкото за джип и ако искаш. Прегледа беше на две години сега го правят всяка година-е хубаво съгласен съм,нямам против верно е че бъгав мотор е по-лошо от бъгав автомобил на пътя.До тук всичко ок обаче прегледа щял да се вдигне двойно...до сега бе май към 30 е сега всяка година по 60! Ами данъка в данъчното за мотор среден клас плащам 25 лева верно ще кажете поносимо е ние за 2000 кубиковите си коли плащаме по 150 лева,добре така е обаче унота,корси,рена и всякакви сапунерки плащат по 10 лева! И питам аз като платя догодина 150 лева ГО с обяснение,че шанса да умра бил голям+60 лева преглед+25 лева данък и какво излезе 240 лева ами като сложим и това,че зимата 3-4 месеца неможе да се кара.Ами като сложим и това че живота на двигателя на един мотор е три-четири пъти по къс от на автомобил и какво става? Кажете как стимулирате хората пак питам да облекчават движението освен,че моторите сме без винетка?
Aнонимен
на 18.08.2012 г.
+3
 
 
Купете си и ушанки(не са скъпи може от втора употреба)Зиме ще ви дойдат добре.
+7
 
 
всеки велосипед е един автомобил по малко , по малко мръсен въздух аман от селяндури с джипове дето и в магазина ще влязат с колата и дебелите си задници
Aнонимен
на 18.08.2012 г.
+7
 
 
В цяла Западна Европа повечето хора живеещи в градовете с големината на Варна не ползват лични автомобили през седмицата.Тези,които ползват автомобили са много малко и те по правило са или малки(предимно Смарт),за да са лесни за паркиране и икономични като разход на гориво или електрически(макар,че все още са малко заради цената им).Ползват ги само и единствено през уикенда,ако отиват до вилите си или извън града.Но дори и през почивните дни предпочитат разходките пеша или с велосипеди.През работната седмица пък ползват предимно градския транспорт или отново велосипеди. И Бай Ганьо ще са научи,ама ще трябва време.
Aнонимен
на 18.08.2012 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Космическа надпревара
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Изграждат Синя зона за паркиране във Варна
Зима 2024/2025 г.
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: