ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Засегнати са стотици хиляди | ||||||
| ||||||
Мярката е заложена в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020-2030 г. в актуализирания Интегриран национален план "Енергетика и климат“, качен за обществено обсъждане. Свалянето на регистрацията е наложително, за да се прекрати практиката с отстраняването на катализатор или филтър за дизелови частици. Планът предвижда отнемане на регистрацията на превозните средства, които не покриват изискванията за гранични стойности на емисии от отработили газове съгласно нормите, утвърдени за съответната им екологична категория. При установяване на такова нарушение, когато автомобилът отиде на задължителния Годишен технически преглед (ГТП), информацията се подава към единната система и колата ще бъде автоматично с прекратена регистрация, пише "Телеграф". Обмисля се вариант собственикът на автомобила да има възможност в рамките на 30 дни да възстанови фабричния конвертор или филтър за твърди частици. След което да има възможност да премине повторно ГТП, преди да бъде окончателно снет от отчет в КАТ. Целта на мярката е да се предотврати "изхвърлянето“ на стари превозни средства на българския пазар, мотивират се вносителите. С мярката обаче старите коли ще станат непродаваеми. Идеята е поетапно модернизиране на състава на автомобилния парк у нас чрез налагане на ограничения върху вноса на употребявани превозни средства с екологична категория под Евро 4. В Националната програма е предвидено дори такива коли да не могат да се продават и на вътрешния пазар. В плана се залага насърчаване на производството и потреблението на алтернативни възобновяеми горива, а именно водород, включително чрез развитие на инфраструктура за алтернативни чисти горива. Проверка по сервизи за ауспуси и гърнета показва, че интерес към премахването на катализатор вече няма, както е имало само допреди 2-3 години. Хората обаче питат за връщане на катализатора. "Различно е за всеки автомобил, на един може да е 50 лева, на друг 1000, средно е около 500 лева. Толкова е дипиефът, както му казват на филтъра за дизелите“, обясни майстор от столичния бул. "Сливница“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
0
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
+1
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
0
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
+1
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
+1
Aнонимен
на 23.06.2024 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Теди Кацарова отбеляза важна годишнина
08:32 / 01.11.2024
За важни промени съобщи "Градски транспорт" - Варна
08:31 / 01.11.2024
Пълен списък с почивните дни и празниците през 2025 година
15:35 / 01.11.2024
Местният парламент реши бъдещето на стадион "Варна"
08:27 / 01.11.2024
Почина известен моден дизайнер
13:38 / 02.11.2024
След 19 години брак култова попфолк звезда се разведе, загуби и децата
14:35 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:36 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (464) | 14% | |
Добре, но можеше и по-добре (452) | 14% | |
Не се справи (636) | 19% | |
Пълна трагедия (1755) | 53% |