Двамата очертаха като приоритет готовността на Софийската опера и балет за по-ранното обявяване на календара на представленията за година напред, за да може да бъде разпространяван от туроператорите навън. Също така задълбочаване на сътрудничеството между двете институции с цел реклама на България. С подобни посещения се диверсифицира българският туристически продукт, като страната ни се превръща в целогодишна дестинация, отбеляза министър Балтова. Според нея идващите туристи за опера и балет са отворени хора за получаване на нови знания, които допълнително разглеждат културно-историческите обекти на столицата и региона. Това допринася за развитието на нови туристически програми, които досега оставаха неизползвани. Освен това те отсядат във висококатегорийни хотели, търсят луксозни превози и ресторанти, правят също така шопинг.
При нас идват организирани "Вагнерови общества" от цял свят. От Холандия дойдоха много посетители специално за постановката на "Пръстенът на нибелунга", обясни Пламен Карталов. Все повече нараства делът на билетите закупени онлайн от чужденци. Например за "Пръстена на нибелунга" около 65% от посетителите не са били българи.