© Varna24.bg | | Правителството прие промени в Правилника за структурата, дейността и организацията на работа на Агенция "Пътна инфраструктура".В централната администрация на АПИ се закриват звената "Връзки с обществеността и протокол" и Секретариат на УС. Техните функции ще преминат съответно към дирекциите "Комуникации и информация" и "Административно обслужване и координация".
Дейността на звено "Сигурност и класифицирана информация" ще се изпълнява от служител по сигурността на информацията, а функциите по сигурност и отбранително-мобилизационна подготовка преминават към дирекция "Административно обслужване и координация". Закрива се и звеното "Финансов контрол", като неговата дейност ще се изпълнява от финансови контрольори. Прецизират се функциите на някои от дирекциите с оглед подобряване организацията на работа и на финансовата дисциплина, което ще доведе до по-ефективното управление на агенцията. Във връзка с принципа за разделение на отговорностите и минимизиране на рисковете при осъществяването на дейността по събиране на такси и контролните дейности, се предвижда разделение на функциите по събиране на такси за преминаване по отделни републикански пътища и такси за ползване на пътната инфраструктура и отделни съоръжения от транспортни средства с българска регистрация, такси при издадено разрешение за специално ползване на пътя чрез експлоатация на търговски крайпътни обекти и пътни връзки към тях и на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващите зони от контролните дейности. Събирането на такси и контролните дейности на общата маса, осовото натоварване и габаритните размери на пътните превозни средства ще се осъществяват от различни дирекции. По този начин ще се гарантира прозрачността и законосъобразността при осъществяване на процесите по събиране на такси и издаването на разрешителни от дирекция "Пътни такси и разрешителни", както и на контрола върху законосъобразното ползване на републиканските пътища от дирекция "Анализ на риска и оперативен контрол". Във връзка с разделянето на функциите, което ще се осъществи в рамките на общата им численост, се прехвърлят 13 бройки от дирекция "Пътни такси и разрешителни" към дирекция "Анализ на риска и оперативен контрол".
На днешното си заседание правителството прие промени и в ПМС 367/2011 г. за изпълнението на държавния бюджет за 2012 г., с което се актуализират определените разходи за персонал на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за второто полугодие на 2012 г., отнасящо се по-специално за Агенция "Пътна инфраструктура".
Съгласно промените се намаляват разходите за персонал с 461 хил. лв., с което средствата за работещите в агенцията се изменят на 2 268 хил. лв., считано от 1 юли 2012 г., а не както бяха увеличени на 2 729 хил. лв. По този начин разходите се разпределят по 378 хил. лв. месечно, от които 217 хил. лв. - за заплати и възнаграждения на персонала, 78 хил. лв. - за осигурителни вноски за прилагане на новия модел за заплащане в държавната администрация, и 83 хил. лв. - за други възнаграждения за възлагане дейности за поддръжка на пътищата. |