Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Застрахователите обясниха на каква база се формира цената на "Гражданската отговорност"
©
Цените на застраховката "Гражданска отговорност" се формират на база честота на възникване на щетите и средния им размер, като при таксиметровите автомобили размерът на средната щета е съпоставим със средния за всички застраховани автомобили в страната, но честотата на възникване на щети при тях е 20 пъти по-висока. Това каза в интервю за БТА Николай Станчев, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ), потърсен по повод на решението на таксиметровите шофьори да излязат на национален протест на 20 ноември заради поскъпването на застрахователната премия по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" от застрахователите за таксиметровите автомобили.

По думите му това поставя таксиметровите автомобили в по-рискова група и естествено се отразява на премийните нива. Според него такъв подход е по-справедлив, включително и от житейска гледна точка. В противен случай, за да се осигурят достатъчно средства за изплащане на обезщетения, би трябвало да се повишат премиите за всички автомобили, обясни той.

Станчев посочи, че АБЗ няма лостове, с които да въздейства върху пазарната ситуация, но ще проведе среща с браншовите сдружения на таксиметровите шофьори, по време на която ще представи статистиката, която има за този клас автомобили.

Следва пълният текст на интервюто:

Г-н Станчев, таксиметровите шофьори заплашиха с протест във връзка с вдигане на премията по задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Кое налага повишението на цените?

- Цените на застраховката "Гражданска отговорност" се формират на база честота на възникване на щетите и средния им размер. Заедно с това, в рамките на една бизнес линия, се отчита и рисковият профил на застрахованите - част от тях могат да са по-рискови, т.е. при тях щетимостта да е по-висока от останалите. Нормална практика е за тях да се определят различни, по-високи тарифи, които съответстват на риска, който носят. 

При таксиметровите автомобили размерът на средната щета е съпоставим със средния за всички застраховани автомобили в страната, но честотата на възникване на щети е 20 пъти по-висока. 

Това ги обособява като по-рискова група и естествено се отразява на премийните нива. Такъв подход е по-справедлив, включително и от житейска гледна точка. В противен случай, за да се осигурят достатъчно средства за изплащане на обезщетения, би трябвало да се повишат премиите за всички автомобили. Не мисля, че водачите, които ползват автомобилите си няколко пъти на седмица или на месец например, биха искали да поемат риска и съответно част от цената за по-рисковите групи застраховани. 

Шофьорите на таксите твърдят, че "Гражданска отговорност" за таксиметровите услуги скача с между 50 и 1100 на сто. На какво се дължи тази голяма разлика в процентите?

- Въпрос на индивидуално решение на всяка компания е дали ще направи промяна в премиите по дадена застраховка и в какъв размер да е тя  е. Застрахователите имат собствени търговски политики и определят пазарното си поведение въз основа на своите бизнес стратегии. Заедно с това, компаниите съобразяват всеки аспект на дейността си със законовите изисквания, включително и тези за достатъчност на премиите. 

Тези широки граници означават и нещо друго - пазарно разнообразие и възможност за избор. Клиентите могат да се възползват от това и да се насочат към най-изгодните за тях условия. 

Може ли Асоциацията на българските застрахователи да окаже влияние на компаниите във връзка с определяне на премиите?

- АБЗ няма правомощия да влияе по какъвто и да е начин върху пазарното поведение или търговските политики на отделните компании, както и да коментира конкретни ценови равнища. Разбира се, ние отчитаме обществената чувствителност към динамиката на премиите по задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Затова се стремим да разясняваме основните принципи при формиране на премийните нива и обективните фактори, които оказват влияние. Вярваме, че по-добрата информираност е от полза за всички заинтересовани страни.

Има ли разговор между тези заинтересовани страни, за да се намери решение на ситуацията?

- Факт е, че нямаме лостове, с които да въздействаме върху пазарната ситуация. Независимо от това, ще направим във вторник среща с представители на браншовите сдружения на таксиметровите шофьори. На нея ще представим статистиката, която имаме за този клас автомобили и разчитаме на конструктивен диалог.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
преди 4 ч. и 51 мин.
0
 
 
Оправдание винаги се намира защо една цена се вдига. Това вдигане на цените е безумно.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Газови доставки
България и Войната в Украйна
Отношенията София-Скопие
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: