ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Застрахователите се произнесоха за цената на "Гражданската отговорност" | ||||||
| ||||||
Всяка компания определя пазарното си поведение по отделните застраховки на база собствената си бизнес стратегия, рисков апетит, краткосрочни и дългосрочни цели. Също така, решенията за промяна на нивата на премиите се вземат на ниво отделна компания. АБЗ няма право да се намесва и не би могла да повлияе на търговските политики на дружествата. Застрахователният сектор е стриктно регулиран и върху пазарните участници се осъществява текущ и периодичен контрол от страна на Комисията за финансов надзор. В дейността си, включително и при определяне на премиите/тарифите по отделните застраховки, дружествата се съобразяват с всички приложими законови изисквания. Съгласно законовите изисквания към застрахователите премиите трябва да бъдат изчислени така, че да отговарят на принципа за достатъчност, т.е. да осигуряват изпълнението на поетите от дружествата задължения към техните клиенти. Ценовите нива на застраховките при всеки застраховател зависят от поетия от него риск по дадената бизнес линия, политиката му за сегментация на портфейла, т.е. увеличаване или ограничаване на определени рискове в портфейла, данните за щетимост, както и влиянието на различни рискови фактори. Основни параметри за определяне на цената по застраховка "Гражданска отговорност" са честотата на щетите и размера на средната щета. Честотата на щетите представлява съотношението на броя щети към броя сключени полици. Автомобилите използвани за таксиметрови превози, престояват като участници в движението в пъти по-дълго от обикновените автомобили и изминават в пъти повече километри пробег. Те се движат почти непрекъснато и е нормално при тях да се наблюдава в пъти по-висока честота на щетите от обичайната за този вид застраховка. За да установи обективните нива на честотата на щетите и размера на средната щета при всички застраховани МПС и отделно при таксиметровите автомобили за последните 5 години, АБЗ своевременно изиска данни от единната информационна система, администрирана от Гаранционния фонд. Анализът на получените данни показа, че размерът на средната щета при такситата е съпоставим със средната за всички застраховани автомобили в България, но честотата на възникване на щети е 20 пъти по-висока. При сходни нива на размера на средното обезщетение, което се изплаща за произшествие на леки автомобили и такива, използвани за таксиметрови превози и двадесет пъти по-често настъпване на застрахователни събития, необходимата премия за покритие на риска при таксиметровите автомобили е нормално да бъде в пъти по-висока от тази за останалите леки автомобили. Ако в съвкупността на всички застраховани автомобили, тези с по-висок риск не плащат по-висока премия от другите, съответстваща на техния риск, то премията на всички автомобили трябва да се повиши, за да се осигурят достатъчно средства за изплащане на обезщетенията. Това би било несправедливо за останалите застраховани лица. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 15.11.2024 г.
0
Aнонимен
на 15.11.2024 г.
0
Aнонимен
на 15.11.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И във Варна удължиха ваканцията на учениците
12:49 / 23.11.2024
НИМХ предупреди варненци: Опасно време днес!
08:44 / 23.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Катастрофа на "Хемус" посока Варна затруднява движението
14:04 / 23.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1768) | 53% |