Читател сподели преди няколко дни за проблем при
рекламацията на детски обувки. Редакцията ни потърси експертното мнение на платформата "
Ние, потребителите". Оказа се, че в подобни ситуации Законът е на наша страна:
От началото на миналата година срокът, в който потребителите могат да предявят рекламация за стока, без да се налага да доказват, че дефектът не е в резултат на неправилна употреба, а е бил производствен, е удължен от 6 месеца на 1 година. Съгласно действащия от началото на 2022 г. нов Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.Това означава, че търговецът може да прецени, но ще трябва и да докаже че установеното несъответствие не предполага прилагането на презумпцията "за невинност“ на потребителя относно проявата на дефекта, но не е редно да неглижира проблема и да опитва да го "реши“ по-най лесния за него начин. Абсолютно некоректно е и да подвежда потребителя и да ограничава законовите му права, включително относно срока, в който при предявяване на рекламация проявилото се несъответствие се счита за производствен дефект.“, коментира Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите“.