Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Автомобил на Техническия университет взе трето място в Германия
Автор: Екип Varna24.bg 19:12 / 27.05.2010Коментари (0)802
© Varna24.bg
Бивши и настоящи студенти от
ТУ - Варна:
виж още
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Студенти от ТУ - Варна, се представиха достойно в Германия на състезание за проектирани и изработени от тях автомобили. Въпреки че държавата ни е единствена в Европа (в компанията на Албания) без автомобилостроене, момчетата на доц. Ангел Димитров, декан на Машинно-технологичния факултет, завоюваха третото място за коли в клас "Прототипи", задвижвани с пропан-бутан.

В 25-ото издание на състезанието в началото на май т.г. варненци участваха за втори път и за втори път успяха да завоюват третото място, но сега със значително подобрени постижения. Така в генералното класиране за различните класове и видовете ползвани горива те се придвижиха от 89-о на 71-во място при общо 225 участващи екипа на технически университети от Европа, Азия, Близкия изток и Северна Африка. А в трудния им клас "Прототипи на пропан-бутан" повече от половината от участващите отбори не успяха да завършат състезанието. Втората българска кола "Лина" на ТУ - София, състезаваща се в клас "Градски тип", постигна 10-о място при автомобилите с бензинов двигател.

Въпреки всичко екипът на "Пираня" не се завърна удовлетворен във Варна. "Постижението е добро - сподели научният ръководител на студентите доц. Димитров, - но при други условия можехме да се представим значително по-успешно на отличната писта в град Лаузиц.

Трудно е да си равностоен, когато правиш кола за 6000 лева, докато опонентите ти са с многократно по-големи бюджети. Спукахме гуми, защото не можехме да си позволим 170 евро за една, а трябваше да се задоволим с гуми за по десетина лева. Нямахме и никакви предварителни тренировки, защото у нас липсва подходяща за целта писта. Разчитахме, че ще се упражним на място в Германия, но през двата дни, определени за тренировки, валя проливен дъжд и имахме само часове да се подготвим. Момчетата обаче успяха да компенсират със знанията и с волята си за добро представяне. Те сами изработиха конструкцията, рамата, окачването и други детайли. Купени са само двигателят, джантите, гумите. Автомобилите са в кръвта им, наследена от родителите - собственици на сервизи, автомонтьори и т.н. Разбира се, не се мина и без грешки - стратегически и тактически. Но така се върви напред..."

Както и "Морски дух" (състезателната кола на ТУ от миналата година), "Пираня" също е с бутален двигател, едноместна е и с триколесно задвижване.

"Усъвършенствахме обаче аеродинамиката - горд е капитанът на отбора ни от 11 младежи от катедра "Транспортна техника и технологии" Станимир Чанов. - Корпусът сега е от дуралуминий, формата е с по-малко челно съпротивление, с по-добър дизайн.

Горивната система на двигателя вече не е с карбуратор, а с газов инжекцион за по-големи икономии на гориво. "Пираня" развива скорост до 65 км/час, но не тя беше най-важното в състезанието. Оптимална се оказа средната скорост от 30 км/час при 8-те обиколки на пистата, всяка от 3,2 км с по 3 завоя. Така най-ефективно се ползваше горивото. Изискването за време беше само да не се надминават 50 мин."

Направлявани от доц. Димитров, момчетата първо са уточнили концепцията си, ползвали са софтуер за чертане на машиностроителни детайли, впрегнали са познанията си по съпромат и т.н.

"Мисля, че бяхме ощетени от съдиите - разказва водачът на "Пираня" в състезанието Даниел Викторов. - Три пъти пробягахме трасето, но единия път не ни признаха резултата, а той се равняваше на световен рекорд. Мисля, че съдиите измериха грешно разхода ни на гориво. Дори временно излязохме първи и в генералното класиране. Но поне си доказахме, че можем. Много полезна се оказа и новата апаратура на факултета за изследване на процесите в двигателя, придобита по линия на фонд "Научни изследвания". Убеден съм, че другата година ще сме много по-конкурентни."

Постижението на варненските студенти и техния научен ръководител показва, че България е запазила научния си и поддържа добър кадрови потенциал в областта на машиностроенето, в частност на производството на автомобили. В ТУ има специализация по двигатели с вътрешно горене (ДВГ), с изучаване на дисциплините теория на ДВГ, газови ДВГ, екология на транспортната техника, теория и конструкция на автомобила, биогорива за ДВГ и др. Но всяка теория без практика е сиротно нещо. Къде ще прилагат знанията и опита си талантливите ни млади хора?

Източник: в. "Черно море"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Искат закриването на въглищни централи у нас
Ремонти във Варна
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: