ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
БДЖ за първи път пуска влакове с реновиран парен локомотив | ||||||
| ||||||
Парният локомотив ще бъде включен в съставите на влак, движещ се по маршрута София - Банкя - София в двата почивни дни. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч. Влаковете ще пътуват в състав от три пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места. Цените на билетите за влаковете с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъдат 3.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител. Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще се извършва предварително, като ще започне от понеделник (12-и октомври). Билети могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в гр. София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. "Гурко" № 5. Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика "Cegielski - Poznan", с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето. Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто "баба Меца" - едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 - 1969 г. Парен локомотив № 46.03 е със система "Zwilling". По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров. Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 11.10.2015 г.
+1
на 11.10.2015 г.
+7
Aнонимен
на 11.10.2015 г.
+8
на 11.10.2015 г.
+5
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Пожар в центъра на Варна!
15:45 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (642) | 19% | |
Пълна трагедия (1773) | 53% |