Сега, благодарение на доклад на Комисията вече са налице подробности от това дълго разследване. Според съдържащия 160 страници документ служителите на регулаторния орган са открили доказателства, че компанията от Маунтин Вю нарежда конкурентите си по-назад в списъците с резултати, а поставя собствените си услуги на първо място, дори ако не са по-полезни.
Google Flights, например, е оценена по-високо при търсенията, въпреки че не предлага толкова много възможности като други онлайн платформи за самолетни полети и пътувания.
Бившият служител на Goolge и сега изпълнителен директор на Yahoo Мариса Мейър посочи преди време, че компанията не класира собствените си уебстраници според броя на харесванията, както прави с други.
Ако Google прави това, то услугите й биха останали засипани под купища с по-подходящи резултати. Инспекторите на Федералната търговска комисия са установили, че технологичният гигант използва алгоритъм, който осигурява по-високо класиране за продуктите му на страницата с резултати.
Изявление на главния съветник на Google Кент Уолкър защитава компанията. Той подчертава, че след 19-месечната проверка на Комисията е постигнато съгласие, че не е необходимо да се предприемат действия срещу начините на оценяване и показване на резултатите от търсенията.
"Google периодично сменя търсещите алгоритми, извършвайки над 500 промени годишно, за да помогне на потребителите да намерят желаната от тях информация", изтъква Уолкър.