Ето какво трябва да направите преди да купите употребяван автомобил

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
16:04 / 06.11.2023
1425
Малко шофьори биха се сетили да докоснат щеката за измерване на маслото, докато двигателят работи. Понякога обаче си струва да я извадите именно при запален двигател - особено на не много нова кола. Сега ще ви обясним защо. Най-вероятно за неопитен собственик на автомобил изобщо не е ясно: как такава абсолютно инертна част от двигателя като щеката за измерване на маслото може да сигнализира за нещо различно от нивото на смазочна течност. Въпреки това наличието на сериозни проблеми може да се установи именно с помощта на измервателната пръчка. За да направите това, трябва да "проверите маслото“ при работещ двигател.

Да приемем, че моторът работи и ние се опитваме да извадим масломерната пръчка. При нормално работещ двигател това може да стане само с малко усилия, защото системата за вентилация на картера създава лек вакуум. Това се прави с цел газовете, които излизат (обичайно в минимални обеми) от горивните камери, да не се натрупват в кухините на двигателя, а да се изпращат направо към неговия всмукателен колектор.

А за да се върне в цилиндрите и в крайна сметка да отиде в изпускателната система, за това всмукване е отговорен специален клапан. Основната му част е мембрана, която регулира нивото на вакуум в картера. С течение на времето той може да се повреди и клапанът всъщност да остане отворен, причинявайки неконтролирано изсмукване на масло от двигателя. Ако това се случи, от ауспуха ще започне да излиза синкав дим.

Освен това масло ще се появи във въздушния филтър, двигателят ще започне да го "яде“, сякаш групата цилиндър-бутало е приключила напълно. Но ако изваждането на пръчката за маслото при работещ двигател е много трудно, сякаш някой я държи за другия край, собственикът на колата може да въздъхне с облекчение: "основният ремонт" се отменя, трябва да се ремонтира или смени само този евтин клапан за вентилация на картера.

Много по-лошо е, ако пръчката, напротив, се опитва сама да излезе. Това отново е свързано с клапана - той се запушва и газовете започват да избиват, където могат. А повишеното налягане в картера избутва пръчката навън, пише AutoMedia.bg. Но много по-често такива симптоми показват, че буталните пръстени на двигателя вече са силно износени. Толкова много, че огромно количество отработили газове пробиват през тях в картера и рециркулационният клапан просто не може да се справи с тяхното количество. Което означава неизбежен основен ремонт на двигателя.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Деси Слава сложи край окончателно
Влади Карамфилов: Красимир Горсов вероятно отново играе комар, то...
Най-дългият трамвай в света направи своя дебют
Лекар: Тази напитка има широк спектър от ползи, включително пониж...
"Обърнете се към любовта, а не към страха": Коледното писмо на Ке...
Махат водещите на "Преди обед"?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).