Ето кои са петте най-често срещани грешки при ремонт на автомобил
Майсторите, които имат сериозни умения и опит, също грешат при ремонта на автомобили. Ако дори квалифицираните майстори правят в сервиза грешки, тогава какво може да се очаква от обикновените шофьори. Едва ли съществува човек, на който поне веднъж да не му се е приискало да почовърка нещо сам по автомобила си.
Затова и всеки шофьор трябва да бъде много внимателен и точен, когато става въпрос за отстраняване на проблем в автомобила. Доказано е, че дори една малка и елементарна грешка може да стане причина за сериозни ремонти в бъдеще, които, освен всичко друго, са и много скъпи, пише АutoMedia.bg.
Доверяване на крика
Дали е абсолютно безопасно? Ето този въпрос всеки трябва да си задавате всеки път, когато вдигате колата си на крик. Дори и най-надеждният инструмент може да се счупи. Да държиш кола само на крик е опасно. Първо, можете да се нараните. Второ, падането от крика има вероятност да повреди купето на автомобила. Следователно, умен ход би бил използването на предпазни стелажи. Ако няма такива в гаража си, тогава си струва поне да приспособите нещо за подобни случаи.
Отказ от застопоряване на колелата
Трябва да се използва и клин за колела. Винаги, във всяка ситуация, застопорявайте колетата, дори ако автомобилът е на идеално повърхност. Особено, ако работите с вече споменатия крик.
Не чакате да изстине
Като цяло, преди да легнете под автомобила или да се наведе под капака, би било хубаво поне да прочетете ръководството с инструкции. Като цяло хората, които са го написали, не са глупави и със сигурност нямат за цел да съветват нещо лошо. Уви, тъжната практика показва, че много шофьори пъхат ръцете си в колата по време на ремонт, преди двигателят да се охлади. Най-често такава грешка се прави при смяна на свещи. И ако изгарянето по ръцете се лекува лесно, то повредената свещ може да създаде много повече проблеми.
Въртене на филтъра на "сухо“
При старите автомобили, особено тези от бившия СССР и Източна Европа, много шофьори при смяна на филтъра първо го напълниха с грес и едва след това го навиваха. Някои все още го правят, в което няма нищо лошо. Това, което е наистина лошо, е да се опитвате да изсушите филтъра. Ако не смажете филтъра, тогава най-вероятно няма да е възможно да го навиете правилно, в резултат на което херметичността на конструкцията ще бъде нарушена. И това ще доведе до редица проблеми. Днес обаче е достатъчно да смажете само гумения пръстен по целия диаметър.
Всички хора правят грешки. Дори тези, които имат сериозни умения и опит, също грешат, а поддръжката и ремонтът на автомобили е най-добрият пример в това отношение. Ако дори квалифицираните майстори правят в сервиза грешки, тогава какво можете да очаквате и изисквате от обикновените шофьори?
Затова и всеки трябва да бъде много внимателен и точен, когато става въпрос за отстраняване на проблем в автомобила. Доказано е, че дори една малка и елементарна грешка може да стане причина за сериозни ремонти в бъдеще, които, освен всичко друго, са и много скъпи.
Потегляне веднага след смяна на накладките
След смяна на спирачните накладки е строго забранено да се потегля веднага, но, за съжаление, това се забравя от много шофьори. Първо трябва да се уверите, че буталата на спирачните цилиндри са се преместили в работно положение, а самите накладки са достатъчно близо до диска. Всичко, което трябва да направите за това, е да натиснете педала на спирачката няколко пъти, преди да започнете да се движите.