ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ето защо в колите се използват болтове и заварки, а в авиацията - нитове | ||||||
| ||||||
Така е при автомобилите, но когато става въпрос за аерокосмическата индустрия, използването на метода заваряване не толкова проста задача, колкото ни се струва, пише AutoMedia.bg. И всичко това, защото при очевидната надеждност, заваряването има един сериозен недостатък. Как работи заваряването? Преди да се съединят, металните части се нагряват до температура на топене, което води до деформация, последвана от втвърдяване. Проблемът е, че при този метод на свързване на два материала се образува прекомерно механично напрежение, което в бъдеще може да се превърне в т.нар. "умора на метала“. Всичко това не е много страшно за автомобилите, но ако продуктът се движи постоянно със скорости от над 500 км/ч и редовно е изложен на дълготрайни външни натоварвания, може да се получи деформация и разрушаване на материала. Така се оказва, че използването на заваряване в самолетите е противопоказно, тъй като фюзелажът им е постоянно под влияние на критични натоварвания. Завареният самолет най-вероятно няма да оцелее още при първия си полет. Въпреки това, дори ако заварената машина по някакъв начин оцеляваше в небето, тогава нейният фюзелаж най-вероятно нямаше да оцелее в зоната на турбуленция. Ето защо, от съображения за безопасност, нитове се използват при конструирането на самолети вече повече от век. За разлика от заваряването, нитовете са много по-способни да издържат на двата основни вида натоварвания, с които фюзелажа на самолета се сблъсква постоянно – вибрационни и ударни натоварвания. При самолетите те са значително по-високи от тези при автомобилите. Най-често в авиацията се използват припокриващи се материали с верижната структура на реда на нитовете. Освен това шевът на нитове в самолетите е покрит със специална защитна смес, за да се гарантира херметичността на конструкцията. Процесът е по-бавен и по-скъп, което е пък е още една причина да не се използва при автомобилите. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (458) | 14% | |
Не се справи (641) | 19% | |
Пълна трагедия (1772) | 53% |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: