Facebook готви нови промени, експериментът вече е в ход
"Фейсбук" пуска експериментална секция за новинарско съдържание. Facebook News ще бъде достъпна засега само за някои американски потребители.
Социалната мрежа иска да има специално място, на което хората да четат и да подреждат новинарско съдържание. То обаче ще се появява и в основния фийд. За тази идея основателят на компанията Марк Зукърбърг говори през лятото по време на дискусия с изпълнителния директор на "Аксел Шпрингер" Матиас Дьопфнер.
Ходът идва след години, в продължение на които "Фейсбук" променяше тихомълком алгоритмите и подредбата на съдържанието си. Целта му бе да пречи на мнозинството читатели да отидат в друг сайт – включително новинарските такива. А повечето от тях разчитат на посещения за голяма част от приходите си и неколкократно се налагаше да финансират нови работни стратегии, за да запазят видимостта си в социалната мрежа.
В секцията "Новини" ще има подбор на най-важните информации от деня, правен от журналисти. Съдържанието ще се подбира по аналог на това, което потребителят следи, споделя и чете, но ще се показват и "нови" теми. Ще има и разделение по теми, например "бизнес", "забавление", "здраве", "наука и техника", "спорт". Потребителите ще могат и да скриват текстове, от които не се интересуват.
"Фейсбук" ще подбира медиите по това дали присъстват в неговия индекс, създаден в сътрудничество с индустрията, както и ще следи дали спазват правилата му против дезинформацията.
Сред критериите са дали страницата публикува т.нар. "кликбейт" заглавия – тоест, заблужаващи заглавия, които служат, за да привлекат читатели да влязат в страницата. Такова поведение ще се наказва с по-ниско позициониране във фийда. Същото важи за призивите потребител да "хареса" или "сподели" информация, публикуването на подвеждащо или крадено съдържание.