Германската верига Lidl взе сензационно решение
Германската верига "Лидл" (Lidl) възнамерява значително да намали продуктите от животински произход в асортимента си. Това съобщи по-рано тази седмица Кристоф Граф, ръководител на снабдяването на компанията за германския пазар, предаде сп. "Шпигел".
По думите на Граф това решение е "безалтернативно", тъй като "не разполагаме с втора планета". Важно е да се държим по начин, отчитащ ограниченията на планетата, така че ресурсите ѝ да са достатъчни за 10 милиарда души. Това може да бъде бъде постигнато, само ако намалее делът на месото в потреблението, посочва той.
По думите на Граф е важно потребителите да бъдат мотивирани в съответната посока, включително чрез тематичните седмици на веригата. Още през текущата година би трябвало процентното съотношение на животинските и растителните протеини в асортимента да бъде публикувано в доклада на веригата за устойчивостта на бизнес практиките ѝ, а към 2025 г. делът на растителните протеини трябва постепенно да бъде повишен.
Освен за отговорност към климата, с тези планове компанията цели и да подобри имиджа си, най-вече пред по-младото поколение, посочва Граф.
Все пак "Лидл" ще продължи да следва основните принципи на търговията си, която е насочена към клиенти, търсещи по-изгодни цени, и ще продължи да продава месо, отбелязва "Шпигел".