Хората обичат да пазаруват онлайн, но има един сериозен риск
Нов анализ на 10 уебсайта за хранителни стоки установи, че търговците на дребно предоставят хранителни факти и друга уместна информация онлайн само в 35% от времето.
"Правителството ясно ви ограничава да знаете определени неща за вашата храна", каза старши автор на изследването и професор от университета Тъфтс Шон Кеш. "Начинът, по който сме регулирали това в Съединените щати, е да поставим тази информация върху опаковката. Но това не се пренесе много добре в онлайн пространствата."
Онлайн пазаруването на хранителни стоки стана все по-популярно след пандемията от COVID-19. Двадесет процента от американците купуват хранителни стоки онлайн, докато над 80% са го правили в някакъв момент през последните три години, според данни на Министерството на земеделието на САЩ, съобщава New York Post.
Администрацията по храните и лекарствата на САЩ изисква пакетираните храни да показват изчерпателен етикет, независимо дали артикулът се продава онлайн или в магазини, но онлайн търговците на хранителни стоки не са длъжни да споделят тази информация на своите уебсайтове.
Екипът на Кеш, който включва изследователи от Училището за глобално обществено здраве на Нюйоркския университет и Института за храна и медицина , проучи подробностите за продукта, публикувани от Amazon, FreshDirect, Hy-Vee, Safeway, ShopRite (чрез Instacart), Kroger, Meijer, Publix, Stop & Shop и Walmart.
Шестдесет стоки, като Oreo Double Stuf Cookies, Kraft Singles American Cheese Slices, Breyers Classics Natural Vanilla Ice Cream, Eggland's Best Large White Eggs и Jimmy Dean Fully Cooked Original Pork Sausage Links, бяха включени в извадката.
Авторите на изследването съобщават, че няколко онлайн търговци на дребно не са предоставили хранителни факти, списъци със съставки и информация за алергени за тези продукти - но маркетинговите твърдения за продуктите са били видни.
"Много по-лесно е да намерите маркетинг, който се опитва да ви продаде храната, вместо информацията, която нашето общество е съгласна, че трябва да бъде там, за да ви разкаже за вашата храна", смята Кеш.
Резултатите бяха публикувани в четвъртък в списанието Public Health Nutrition.
Изследователите се надяват FDA да предприеме регулаторни действия. Агенцията издаде искане за информация миналата година, за да научи повече за съдържанието, формата и точността на информацията върху етикетите на храните, предоставена чрез онлайн платформи за пазаруване на хранителни стоки.
Кеш каза, че Конгресът може да приеме нови закони, за да принуди търговците на дребно да направят етикетирането на храните достъпно онлайн и/или правителството може да разработи публична база данни с информация за хранителната стойност, съставките и алергените на пакетираните храни.