Тази година на много от витрините може да се видят надписи, рекламиращи между 20 и 50% търговски отстъпки. По-високи отстъпки си позволяват, разбира се, търговските вериги, макар че на места и по-малки търговци предлагат стоките си на половин цени.
Освен коледните намаления в цените мнозина от търговците са се ориентирали и към по-нетрадиционните за нашия пазар методи за привличане на клиенти. Честа практика е в големите хранителни магазини да се предлагат дегустации на нови продукти, най-вече от гамата на колбасите и мезетата.
По-малките търговци, особено в магазините за дрехи, предлагат стоки на промоционални цени, както и томболи за ония, които вече са закупили стоки от тях. Търговците смятат, че предлаганите от тях стоки и услуги са в достатъчно голям диапазон и всеки може да намери подходящ подарък.
Тази Коледа обаче също ще е далеч от големите обороти, регистрирани от търговците в периода 2004 - 2008 година. Според собствениците на търговски обекти все още кризата е определящ фактор. Очакванията са последните дни на декември да донесат с по 20-25% по-малко приходи, отколкото миналата година. Хората търсят малките, но ефектни подаръци, категорични са наблюденията на търговците.
Източник: Днес +
Още по темата (29): | |