ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Иво Делин: България има потенциал да стане туристическа велодестинация | ||||||
| ||||||
"От "Велоеволюция" имаме няколко мисии, няколко цели. Първо да разпространяваме и популяризираме велосипеда като транспорт, не само като средство за забавление или рекреация, също така се опитваме да защитаваме велосипедистите пред всички, пред общината, пред държавата. Това са целите ни, повече активен и екологичен начин на транспорт. Доста път сме изминали, доста бой сме изяли, естествено не всички от нашите опити са довели до успех, но имаме такива доста успешни също неща, важни на национално ниво. Не говорим само за София и за регионално ниво, успели сме да променяме част от законите, подзаконови нормативни уредби и така нататък, които също са важни, от доста години се опитваме и да въведем на национално ниво един национален велосипеден план и стратегия за развитие на велосипедния транспорт, спорт, туризъм за цялата държава, което очакваме да се случи. Планът вече е написан, но тъй като нямаме стабилно правителство от доста време, чакаме подходящ момент този план да бъде внесен в Народното събрание, за да бъде приет или коригиран. Правили сме го в партньорство с много организации и министерства, така че имаме сериозен шанс този път планът да се приеме, така че цяла България да има единна визия накъде отива, какви са целите, защо гоним тези цели и какви са стъпките, за да ги постигнем“, коментира експертът. По думите му целите ще бъдат обхванати в доста голям документ около 200 страници, разясняващ туризъма в отделна графа и как да се продължат велосипедните алеи, които идват от Централна и Западна Европа. Те са велоканали, които са много известни, които на Балканите се поизгубват и Дунавският канал Румъния се опитва да си го вземе само него, тъй като те очакват туристи, а ние искаме част от тези хора да влязат в България, защото това е едно перо в цялата икономика на държавата, не просто самоцелно искане на някакви такива трасета. В този план се говори за маркировки, извънградски маркировки, неасфалтирани трасета, за адски много неща, има мерки, тъй като той е по проект с още други не знам 12 или повече държави, които са горе-долу на нашето ниво. "В общи линии от "Велоеволюция" имахме такава оценка в едни много различни точки къде сме напред, къде сме назад. Примерно 2017 година след работа на доста различни организации, включително много велосипедни организации, успяхме да обновим наредбата за проектиране и изграждане на пътна инфраструктура, в която в предната версия на тази наредба велоалеите Според него в доста аспекти сме изостанали - в изграждането, и в културата на движение. Спрямо Западна Европа сме десетилетия назад в цялото си мислене на тема транспорт, на тема развитие на градската среда. В София по последни данни от модалния сплит от всички пътувания в града, около 1,8% са извършени с велосипед. Това е средногодишно измерване, като велосипедните алеи и по-скоро те са повече ленти, отколкото алеи са под един процент на фона на цялата пътна мрежа в града. В Париж например за последните 10 години те понеже имат голям план да направят 100% покритие с велосипедна инфраструктура на целия град, за последните 7-8 години развитие на тази велосипедна мрежа от около 2 до 3% велосипедно придвижване вече в центъра на града велосипедното придвижване е над 15%. Велосипедната инфраструктура провокира много велосипедисти, тоест много потенциални велосипедисти да се качат. Всички проучвания в България, огромни анкети, които са правени през годините, основните фактори са безопасност. Хората не се чувстват безопасно на велосипед в София. Съответно липсата на велоалеи е една част от тази безопасност. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Променят кръстовището до този мол във Варна
16:40 / 20.11.2024
Светна най-голямата коледна къща във Варна
10:27 / 21.11.2024
Община Варна с важно съобщение за такса смет
16:26 / 20.11.2024
Важна дирекция в Община Варна с нов началник
14:09 / 20.11.2024
Главният архитект на Варна съобщи важни данни за строителството в града
08:21 / 21.11.2024
Вижте какво поставиха за нощна Варна
16:27 / 20.11.2024
Варненски специалист с важни съвети към семействата с мъжки рожби
16:12 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: