ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Как се изготвя годишен финансов отчет? | ||||||
| ||||||
Екипът на NulaBG споделя информация относно значението на ГФО, защо е необходимо да бъде извършено и как се извършва. Какво представлява годишният финансов отчет? Всяка активна компания, която упражнява своята дейност, е длъжна да подаде ГФО, а при липса на дейност, се подава декларация, която да установи обстоятелството. Ако сте създали своята фирма през текущата година, то тогава не следва да подадете този документ на конкретната, а на следващата. По правило всяка фирма, която е създадена преди или по време на предходната година, подлежи на подаване на годишен финансов отчет. Изготвянето на този документ е подкрепено със закон и е важно, защото показва дейността на фирмата през цялата предходна година, приходите, разходите, печалба или загуба, парични потоци и капитал. Годишният финансов отчет притежава няколко подкатегории данни, които трябва да бъдат класифицирани и коректно въведени. От кого се съставя? Това не е документ, който може да бъде съставен от което и да е лице във фирмата, дори и от управителя, освен ако той няма съответните правомощия и лиценз за извършването. Една компания може да състави и подаде сама ГФО само при следните две обстоятелства: - Ако във фирмата е нает служител, който упражнява счетоводна дейност и има право да влезе в ролята на съставител на финансови отчети - Ако самата фирма е счетоводна къща и управителят е счетоводител За изготвянето на годишен финансов отчет или ГФО се използват услугите на оторизирани фирми или професионалисти, наети с договор, които имат лиценз за извършването на съответната дейност. Най-подходящо е да заложите на счетоводната къща, която е водила счетоводството ви през цялата година, запозната е с дейността и има отговорност към въведените данни до момента, да изготви годишния финансов отчет. Изискванията, които съществуват към счетоводителя, за да може да се определи като подходящ и възможен финансов съставител, са: - Да има завършено висше образование в областта на счетоводството - Да има опит поне 2 години в областта Той поставя своя подпис върху документа, който удостоверява, че предоставената информация е вярна и точна и отговаря на Закона за счетоводството и утвърдените стандарти. Защо е важно да подадете ГФО в срок? Документът се подава към Търговския регистър, а от там директно се препраща до НАП. При изпускане на посоченият срок за подаване 30.06 дори с един ден, има възможност да ви бъде наложено наказание за неспазване, което се изразява в парична глоба от НАП. Ценовият диапазон, в който варират сумите, дължащи се при прескачане на срока, са от 200 лв. до 3000 лв. Независимо от подадените данни към Търговския регистър, Национална агенция по приходите често прави проверки и при установяване на нарушение се прилагат санкции. Колко струва подаването на ГФО? Държавната такса, която важи за всяко предприятие е с парично изражение от 40 лв при подаване на място. Ако искате да намалите наполовина дължимата сума, можете да подадете онлайн чрез електронен подпис. По този начин за всяка фирма се дължат по 20 лв. Как се извършва ГФО по хронологични стъпки? Документът е официален и предоставя данни за финансовите резултати на предприятието през съответната година, което касае съставяне на анализ на всяка дейност, която формира печалба или загуба. Този показател за успеваемостта на фирмата се изразява чрез показването на следните аспекти: - Активи - Пасиви - Приходи, разходи и съответно печалби/загуби - Парични потоци - Собствен капитал За да може да бъде изготвен годишния отчет, е важно счетоводната година да е приключена, да са осчетоводени всички документации и статии, касаещи предприятието. Това действие може да бъде предприето най-рано след 31.03, когато се извършва счетоводното приключване. Изготвянето на ГФО е отговорна дейност, която касае повторно преглеждане на документи, осчетоводяване, анализ на оборотните ведомости за всеки месец и годишната такава. Касае се съставяне на данъчна декларация, както и други документи, които варират в зависимост от дейността на фирмата. - Обстойно преглеждане на всички налични документи – счетоводителят трябва да прегледа наличието и правдоподобността на всички необходими за извършване на годишен отчет документи, както и да извърши проверка за тяхното навременно и коректно осчетоводяване. - Преглед на оборотната ведомост – след обсъждането на прегледаните документи с ръководството на предприятието, които винаги взимат финалните решения, следва преглед на оборотната ведомост. Тук се включва проверка на салдата на синтетично и аналитично ниво и коректност или некоректност на въведените суми и салда, които влияят на икономическия резултат. Крайните дебитни и кредитни обороти задължително трябва да притежават равенство, чието наличие посочва коректността на въведените и осчетоводени стопански операции, разнесени на синтетично и аналитично ниво. - Проверка на собствен капитал – ако има някакви промени, те трябва да бъдат своевременно отразени документално. Проверяват се сметките, които отговарят за капитала. - Преглед на приходите и разходите за бъдещи периоди – при наличие на предплатени услуги, те се категоризират към текущата година. - Ако фирмата е регистрирана по Закона за ДДС се преглеждат разчетите за ДДС – дали са приключени, какво е ДДС по продажби и покупки. Дали декларациите са коректни и въведени. - Към момента на проверката би трябвало приключителните операции за предходната година да са извършени. Коректността им е обект на проверка от страна на счетоводителя при съставянето на годишен отчет. - След установяване на коректност по всички направления се отпечатва Аналитична оборотна дейност, която ще прояви наличието на неприключени сметки и грешно нанесени суми по направления. Разходите и приходите трябва да бъдат с нулеви крайни салда. Какви други документи се дължат при подаването на ГФО? При подаването на годишния финансов отчет към Търговския регистър се прилагат следните документи: - Протокол от собствениците за приемане. - Нотариално заверено пълномощно за подаване от управителя, ако счетоводителят го извършва. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: