ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Как смартфонът и телевизията влияят на децата? | ||||||
| ||||||
Технологията е част от живота. А родителите биха могли да превърнат технологиите в здравословна част от детството, като ги учат да използват интелигентни медии, така децата в предучилищна възраст могат да получат помощ при изучаването на азбуката, учениците в предучилищна възраст могат да играят образователни приложения и игри, а тийнейджърите могат да правят проучвания онлайн. В повечето случаи обаче използването на медии води до доста негативни последици при деца и подрастващи, предаде KidsHealth. Ще разгледаме малка част от тях: Връзка със затлъстяването Децата, които прекарват твърде много време в медиите, са по-склонни да бъдат с наднормено тегло . Здравните експерти отдавна свързват прекаленото време пред екрана с наднорменото тегло. Когато се взират в екраните, децата са неактивни и са склонни да похапват. Те също така виждат много реклами, които ги насърчават да ядат нездравословни храни като картофен чипс и да пият безалкохолни напитки, които често стават любими закуски. Проучванията показват, че намаляването на количеството гледана от децата телевизия води до по-малко наддаване на тегло и по-нисък индекс на телесна маса (ИТМ) . Замяната на времето за видеоигри с време за игри на открито е друг добър начин да помогнете на децата да поддържат здравословно тегло. Гледане на рискови поведения Героите по телевизията и във видеоигрите често показват рисково поведение - като пиене на алкохол , употреба на наркотици и пушене на цигари - като готино, забавно и вълнуващо. Когато тези неща изглеждат приемливи, децата и тийнейджърите може да се изкушат да ги опитат. Това може да доведе до проблеми със злоупотребата с вещества. Повечето видеоигри са свързани и с много насилие като стрелби и убийства. Медиите също могат да изложат децата на високорискови сексуални практики, а проучванията показват, че тийнейджърите, които гледат много сексуално съдържание, са по-склонни да започнат сексуална активност в ранна възраст. Виждане на насилие Средното американско дете ще види 200 000 акта на насилие по телевизията до 18-годишна възраст. Много от тях са извършени от "добрите момчета“, на които децата са научени да се възхищават. Всъщност често героят побеждава, като се бие с или убива "лошите." Това може да обърка децата, докато се опитват да разберат разликата между правилно и грешно. Децата, които гледат насилие на екрана, са по-склонни да проявят агресивно поведение и да се страхуват, че светът е страшен и че нещо лошо ще им се случи. Малките деца лесно се плашат от изображения с насилие. Тъй като те все още не разбират кое е истинско и кое е измислено, просто да им кажете, че насилието не е реално, няма да помогне. Проблеми с поведението, кошмари и проблеми със съня могат да възникнат, след като децата гледат насилие на екрана. По-големите деца също могат да бъдат изплашени от изображения с насилие. Разговорът с деца на тази възраст ще им помогне, така че е важно да ги утешите и да им обясните какво виждат, за да облекчите страховете. Но още по-добре е да не позволявате на децата си да гледат такива неща или да играят игри, които могат да ги изплашат. Проблеми със съня, психичното здраве и други Децата, които използват медии в спалните си, често не спят достатъчно през нощта. Използването на медии също може да изложи децата на кибертормоз , който е свързан с депресия и самоубийство. Използването на медии може да отвлече вниманието на децата от важните задачи, да попречи на времето за домашна работа и да навреди на представянето в училище. Това може да ограничи качественото семейно време и да накара децата да се чувстват самотни или изолирани. Твърде много реклами Малките деца не разбират, че рекламите са за продажба на продукт и понякога не могат да направят разлика между шоуто и рекламата. Дори по-големите деца може да се нуждаят от напомняне за целта на рекламата. Видеоигрите са особено пълни с изскачащи реклами с натиск за покупка. Обяснете, че рекламите са предназначени да накарат хората да искат неща, от които вероятно нямат нужда. Учете децата да бъдат умни потребители. Задавайте им въпроси като: "Какво ви харесва в това?" или "Мислите ли, че наистина продуктът е толкова добър, колкото изглежда в тази реклама?" Родителите могат и трябва да следят използването на медии от децата си: Поставете ограничения , за да гарантирате, че децата няма да прекарват твърде много време пред екрана. Наблюдавайте как и какво виждат децата на екраните си и насърчавайте положителното, смислено и образователно използване на медиите. Тези онлайн ресурси също могат да помогнат: инструментът за семеен медиен план на AAP позволява на родителите да създадат медиен план за своето семейство Common Sense Media разполага с информация относно възрастта и уместността на съдържанието на видеоигрите и другите медии |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Цената на любим на българите продукт е скочила с над 200% за 1 година
08:26 / 04.01.2025
Важно съобщение от Общината за учениците във Варна
13:43 / 04.01.2025
Принц Уилям и Кейт взеха важно решение за бъдещето на принц Джордж
17:10 / 05.01.2025
Виктор и Беба се събраха
11:49 / 05.01.2025
Дани Петканов нае на работа Антоанет Пепе
17:10 / 05.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: