Какво значат жълтата и червената точка върху гумата на автомобила?
Един от най-важните фактори, влияещи върху работата на гумата, е правилното балансиране. Небалансираната гума може да причини прекомерни вибрации, неравномерно износване и дори да доведе до повишен разход на гориво.
Не всички гуми (дори да са от една и съща партида) са сто процента идентични. Почти невъзможно е да се произведат две абсолютно еднакви гуми, дори и в най-модерните производствени мощности. Факт е, че по време на производствения процес възникват дефекти, които могат да повлияят на формата и теглото на гумата.
Ето защо върху гумите се прилагат малки цветни кръгове. Жълтите точки показват най-леките зони на гумата, а червените точки показват най-тежките зони. Тези маркировки помагат на гумаджийте да балансират правилно колелата
Гумите са обект на два вида дисбаланс: статичен и динамичен. Статичният дисбаланс възниква, когато част от гумата е по-тежка или по-лека от останалата част, което й пречи да се върти равномерно. Това може да причини усещане за вертикално треперене при движение. Динамичният дисбаланс е проблем, при който двете страни на гумата имат непропорционално тегло, което кара колелото да се клати хоризонтално, предаде carmarket.bg.
При балансиране в сервиза всяко колело се монтира на специална машина, която го завърта и анализира дисбаланса. Техникът може да види всички данни от диагностични тестове на екрана и след това да добави тежести в определени точки на гумата, за да коригира проблемите с балансирането. Жълтите и червените точки също играят важна роля - те помагат на специалиста да открие дефекти и да подреди точките, за да неутрализира удара върху най-тежките или най-леките участъци на гумата.