Кой е създателят на магазините "Всичко за 1 лев"?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
12:05 / 20.02.2024
3745
Хиротаке Яно, милиардерът, основател на японската дискаунт верига Daiso, почина на 80-годишна възраст. Създател на бизнес империя и също така те пионер на така наречения модел  "доларов магазин", който е известен в България като "магазин за 1 лев".

Според Bloomberg  състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта си. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за  100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, индормира изданието "Money review".

Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов  на тъста си, която обаче фалира.

През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от задната част на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“.

И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна.

"Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“

Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени.

Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Уникален портрет на Караваджо бе показан за първи път в музей в Р...
"Обичам те, братко": Зейн почете паметта на Лиъм Пейн с емоционал...
Маската пада! Разкриват кой е владетелят с тяло на бог от Херакле...
Ново проучване разкрива значителната икономическа тежест на свърз...
"Нова Македония": Твърденията за обща история на българи и македо...
Български пилот: Не, самолетът не "мързелува" на връщане, причина...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).