ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Кой е създателят на магазините "Всичко за 1 лев"? | ||||||
| ||||||
Според Bloomberg състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта си. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за 100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, индормира изданието "Money review". Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов на тъста си, която обаче фалира. През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от задната част на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“. И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна. "Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“ Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени. Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: