Кои са причините за изчезването на охлаждащата течност в колата без видим теч?
През летните жеги проблемите с охлаждането на двигателя възникват много по-често, отколкото през зимата. Загубата на охлаждаща течност е една от най-честите неизправности, които причиняват прегряване.
В по-голямата част от случаите течът на охлаждаща течност може да се види визуално. Локва под колата ще ви подскаже къде да търсите проблемното място в охладителната система. Но понякога има ситуации, когато течността изчезва, а мястото на теча не се вижда. Нека да разберем какво да правим в тези случаи.
Тече в салона
Ако проблемът е в радиатора на печката или тръбите, водещи до него, тогава охлаждащата течност ще потече в купето на автомобила. Обикновено това е придружено от силно замъгляване на предното стъкло и характерна миризма в купето. Подложките под краката на шофьора или пътника до него също се намокрят.
В повечето автомобили, за да смените радиатора на пещта, трябва да премахнете таблото. Това е доста трудоемка операция, която не е евтина. Ако възникне такава неприятност, трябва да сте готови да оставите колата в сервиз поне за един или дори няколко дни.
Навлиза в изпускателната тръба
Ако има сериозен проблем с двигателя, то охлаждащата течност може да навлезе в горивната камера. Това обикновено е придружено от гъста бяла пара от изпускателната тръба. В ранните етапи това може да се появи само ако двигателят се загрее добре.
Ако уплътнението е пробито или главата е напукана, тогава двигателят изисква основен ремонт. Това е доста скъпа операция, която изисква няколко дни, седмици или дори месеци ремонт, като се има предвид времето за доставка на резервни части.
Изпарява се
Загубите на охлаждаща течност в малки количества, от няколкостотин грама до половин литър годишно, са нормални. С течение на времето тя се изпарява и излиза през предпазния клапан (обикновено се намира на капачката на разширителния съд).
Добавянето на охлаждаща течност в малки количества е нормален процес. По време на плановата поддръжка майсторите винаги проверяват нивото и добавят течност, ако е необходимо.
Попада в двигателното масло
Попадането на охлаждаща течност в маслото на двигателя може да бъде свързано както с пробита глава на цилиндъра, така и с неизправен топлообменник. Ако възникне такава неприятност, нивото на маслото в двигателя се повишава, под капачката на маслото се образува емулсия.
При някои автомобили неизправност или нехерметичност в помпата за охлаждаща течност на двигателя може да доведе до навлизане на охлаждаща течност в двигателното масло.
Освен това много съвременни автомобили имат маслен топлообменник за автоматична трансмисия. В случай на неизправност охлаждащата течност може да влезе в автоматичната трансмисия. В този случай проблемите възникват почти веднага при работата на "автоматика". Да, и нивото на маслото в него се увеличава.
Ако пробитото уплътнение на главата на цилиндъра води до сериозен ремонт на двигателя, тогава ситуацията с топлообменниците е по-проста - ако неизправността се открие навреме и охлаждащата течност не е успяла да навреди на двигателя или автоматичната трансмисия, всичко може да се поправи чрез подмяна на топлообменника и работните течности.
Заключение
Ако охлаждащата течност изчезне неизвестно къде, трябва да откриете причината за това явление възможно най-скоро. Намирането и отстраняването на причината за проблема може да ви спести много пари и време, предаде "Ауто Блиц".