ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Лекар: Битува опасното схващане, че еднократното намазване с продукт за слънцезащита ни "купува индулгенция" за целия ден | ||||||
| ||||||
"Слънцето има много полезни ефекти върху човешкото тяло. Един пример за това е стимулирането на секрецията на хормоните ендорфини, които подобряват настроението. Без слънчевите лъчи е невъзможно да се синтезира витамин D, който е необходим за здравината на костите и доброто функциониране на имунната система, в това число и за предпазването от инфекции. Вредата идва, когато се излагаме прекомерно на слънце. Кожата страда и дава предупредителни сигнали с появата на тен (почерняването) или с изгаряне. Почерняването се предизвиква от UVA лъчите, а изгарянето – от UVB лъчите. И двата вида лъчи от слънчевия спектър в крайна сметка ускоряват процеса на стареене на кожата и могат да доведат до поява на доброкачетвени и злокачествени кожни новообразувания", коментира тя пред в. “Доктор". "Още през 50-те години на ХХ век е открита пряката връзка между слънчевото изгаряне, тенът и развитието на кожен меланом и карциноми. Почерняването е защитна реакция на кожата срещу слънчевите лъчи, с която тя се бори, за да защити ДНК в ядрото на своите клетки. UV-лъчите водят до директно увреждане на ДНК, при което клетката се трансформира в злокачествена – появяват се кожни карциноми и злокачествен меланом. Меланомът (черният рак на кожата) е най-злокачественото новообразувание, от което на всеки 9 минути умира човек", каза още лекарят. В обществото битува опасното схващане, че еднократното намазване с продукт за слънцезащита ни "купува индулгенция“ за целия ден и можем да събираме безнаказано слънчев тен. Тази илюзия за защита може да нанесе повече вреда, отколкото е ползата от еднократната апликация на слънцезащитния продукт, категорична бе д-р Матеева. "Слънцезащитният фактор, обозначен на етикета на продукта, е съобразен с нанасяне на два часа, и то в оптимално количество. След това време, ако не се поднови, защитата пада. Затова препоръчваме да се взимат продукти с най-висок слънцезащитен фактор SPF 50+, тъй като дори и след два часа ще има относително добра остатъчна слънцезащита, ако повторната апликация се забави. Даваме си сметка, че малко хора са толкова прецизни да подновяват апликацията на слънцезащитния продукт винаги в точното време. Освен това е почти сигурно, че продуктът ще бъде нанесен в по-малко от необходимото количество. При оптималното нанасяне една туба фотозащита би трябвало да стигне за предпазване на един човек за около седмица, когато ежедневно се излага на слънце. Обикновено обаче една слънцезащита се ползва от семейството за цялата почивка, а нерядко може да остане и до следващия сезон", допълни тя. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1092 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/182 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Варненци: Чудо се случва в тази градинка
11:00 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: