Лепа Брена в основата на глобена медия
Балканската прима на фолка Лепа Брена рекламира своя марка чорапи по хърватската телевизия HRT, за което медията бе глобена с общо 13 270 евро. Съветът за електронни медии на Хърватия (VEM) издаде заповед за санкцията на HRT, както и за глоба от 1320 евро на лицето, отговорно за скритата реклама в шоуто “У дома", в което участва певицата, която рекламира колекцията си чорапи.
Съветът за електронни медии поиска становище от HRT в средата на декември заради евентуално нарушение на разпоредбите на Закона за електронните медии относно скритата реклама, т.е. разпоредбата, че “аудиовизуалното търговско съобщение трябва да бъде незабавно разпознаваемо като такова" и че “скритата реклама не е разрешена за аудиовизуални търговски съобщения".
Реакцията на хърватския медиен регулатор последва излъченото шоу на 4 декември, в което Лепа Брена за няколко минути рекламира чорапи от модната си колекция, а водещият не я спря да го направи.
Ето защо по-късно HRT обяви, че Брена е била запозната предварително с всички теми на разговор. От телевизията посочиха, че сценарият съдържал следните теми: предпразнично време, как го прекарва със семейството си, за концертите й пред голяма публика, певческата й кариера, спомени от Загреб, феноменът за петте разпродадени концерта на Александра Прийович и обявяването на нейния концерт в Арена Загреб догодина.
– Но въпреки това гостенката за съжаление се възползва от предаването на живо и рекламира новия си предприемачески проект. Никой от участниците в създаването на това популярно следобедно развлекателно шоу не е имал намерение да рекламира изброените продукти – съобщиха от екипа на шоуто.
От друга страна, Лепа Брена също коментира скандала пред сръбските медии:
– Нямах намерение умишлено да нарушавам рекламните права. Никой не ми е забранявал. Можеха да ме прекъснат по всяко време и нямаше да се обидя. Имахме сто други теми за разговор – каза Лепа Брена, цитирана от сайта “Информер", предава “Труд".