ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Люта чушка "български дух" атакува световните пазари | ||||||
| ||||||
В началото компанията започва работа с над 300 сорта чушки, но сега са по-малко, сподели събеседничката. "Защото през годините разбрахме вкусовете и предпочитанията на хората. Има чушки с изумителен вкус, не само лютивина. Към момента отглеждаме над 70 сорта". "Тук, в България, любимият сорт е "халапеньо". Тя не е типична за страната ни и е мексиканска чушка, но не е много люта. Хората започват да познават все повече сортове чушки, не само шипката, която е най-популярна". Фермата разработва в продължение на осем години нов сорт чушки. Следват две години на лабораторни изследвания и тази пролет сортът вече е получил международен сертификат, че е записан във всички световни книги, като името на сорта е "български дух", разказа Родинова. "Много вълнуващ момент бе получаването на този сертификат, защото село Страшимирово, където е нашата ферма и където създадохме този сорт, беше наредено до мексикански и американски университети, в които множество учени се занимават само със създаване на нови сортове. В България максималната лютивина, която вирее, е до 30 000 сковила, а ние създаваме чушка близо 1 млн. сковила. За нашите четири сезона, за нашата почва и климат това не е нещо стандартно и е наистина причина за гордост". Вече има интерес, както от чужбина, така и от България. Разработен е нов продукт със сорта "български дух", който скоро ще се появи на пазара. Сортът ще се продава под формата на хранителен продукт, семена, разсад и прясна чушка. В момента компанията си партнира с Полша и с Китай, разкри собственикът на "Люта ферма". "Тази година започнахме, като за работата в Китай ни помага фактът, че нашите продукти имат история, а там това е изключително високо ценено. В Полша ни помага това, че продуктите ни са изключително иновативни и различни и почти нямат аналог на това, което правим в световен мащаб. Ние правим продукти само от чушки, не слагаме в тях допълнително нито други зеленчуци и плодове. Залагаме само на вкуса и лютивината на конкретен сорт люта чушка". Относно веригите на доставки и проблемите със забавянето гостенката каза, че през последните години това е било сред основните проблеми, както и покачването на цените на транспорта. Компанията съществува официално от 2016 година, като това е изцяло семеен бизнес, каза още Родинова. "За щастие лютата култура, лютите продукти в световен мащаб стават все по-популярни и модерни. Интересът към лютия вкус се засили и благодарение на пандемията, когато хората останаха вкъщи, започнаха да експериментират в кухнята и лютото бе един от най-предпочитаните вкусове". За продажбите по време на пандемията Родинова каза, че във всяко лошо нещо има и нещо хубаво и е важно да можеш да се адаптираш. При нас продажбите скочиха доста нагоре. Това, което се прави във фермата, за да се справи бизнеса с настоящите кризи, е да се оптимизират работните процеси, което до голяма степен помага в това да отскочим да се адаптираме и да продължим успешно напред. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Петър Дочев си призна
10:37 / 04.11.2024
Започват масови проверки във Варна
16:58 / 04.11.2024
Есил Дюран - горд собственик на много специална къща
10:43 / 03.11.2024
Папи Ханс: Не можах дори да се разплача
18:02 / 03.11.2024
Варненци да не паркират автомобилите си на тези места утре!
15:42 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: