McDonald's се обръща към изкуствения интелект относно качеството на храната си
McDonald's обяви, че ще работи с изкуствения интелект на Google за подобряване качеството на храната си. Тази новина коментира футурологът доц. д-р Мариана Тодорова в предаването "Сценарий от бъдещето" на Радио "Фокус" с водещ Ива Дойчинова.
Компанията не разкрива подробности за точния начин на приложение на изкуствения интелект, но той ще бъде внедрен в ресторантите й и при онлайн поръчките. "Ще го използват по посока на това храната да бъде по-свежа, по-топла, по-вкусна, но не обясняват точно какво ще направят. Вероятно отново ще събират много данни за веригата на доставки, за начина на обслужване, за комуникацията с клиенти, за обратната връзка, която ние волно или неволно даваме. Вероятно го ползват и като маркетингова стратегия, защото периодично понасят сериозни имиджови удари", заяви доц. Тодорова.
Според нея общуването и обратната връзка, която клиентите предоставят, ще обучава изкуствения интелект за техните цели. "Прогнозирам, че ще се зароди едно ново движение, в което ние като клиенти и потребители ще можем да ползваме намаления заради това, че сътрудничим за подобряване на услугата, давайки информация за обучение на изкуствен интелект. Вероятно до няколко години ще бъде измислен механизъм да бъдем овъзмезден за това – да получаваме пари или намаления", прогнозира футурологът.