Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
"Ние, потребителите" съветват за какво да внимаваме покрай Черния петък
Автор: Харитина Агопян 16:40 / 17.11.2023Коментари (0)859
©
Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ разкри за какво да внимаваме, когато пазаруваме на Черния петък, в предаването "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. 

"Непосочването на старата цена на артикула и акцентирането само на промоционалната е административно нарушение, защото потребителят не може да се ориентира каква е реалната отстъпка“, посочи Руменова.

Срещат се нелоялни търговски практики, включително опит на търговците да ограничат законово уредените потребителски права. "Например когато пазаруваме онлайн, имаме право да се откажем от покупката в срок от 14 дни. Търговци се възползват от кампанията за намаление на Черния петък, за да кажат, че това правило отпада, докато тя тече. Това не е редно – правилото остава, независимо, че продуктът е закупен по време на промоция. Не отпада и правото да направите рекламация, ако стоката се окаже дефектна“, даде важни обяснения Габриела Руменова.

Търговецът може да поставя всякакви условия по време на Черния петък, но те трябва да бъдат в синхрон със закона. "Първо потребителят се обръща към търговеца, ако искането му не бъде удовлетворено, следва сезиране на компетентните институции и потребителски организации“,

обясни процеса по връщане на стоки Руменова. "Ние, потребителите“ помага на потребителите безвъзмездно.

"Търговецът понякога за кратко време вдига цената на продукта, за да може после да я намали по време на Черен петък с по-значителен процент. Той обаче е длъжен да прилага старата цена – тази, от която извършва намалението, поне един месец преди кампания за намаление. В противен случай намалението се счита за фиктивно и се предвиждат санкции“, предупреди Руменова.

Често уж се изчерпват количествата от даден артикул и потребителят е приканен да го поръча онлай в срок до няколко минути, за да не изпусне промоцията. "Залага се на 2-3 много популярни артикула, публикуват се спонсорирани постове с тяхно участие, потребителите кликват и стигат до страницата, която не им предлага този продукт – той вече не съществува в електронния магазин. Възможно е и никога този артикул да не е бил предлаган от въпросния сайт, а да служи само като "кукичка“ за привличане на вниманието на клиента“, даде подробности по темата Руменова.

Черният петък е доста изтощаващ за потребителите, защото където и да отидат и каквото и да отворят онлайн, изникват оферти. Обикновено става дума за стоки, от които сме се интересували и които са ни предложени посредством нашата онлайн история, подчерта Габриела Руменова.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Процедурата за избор на нов главен прокурор
51-ото Народно събрание
Влизането на България в Шенген
Земетресения в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: