От днес до 27 октомври за всеки касов бон от извършена покупка в магазин на Lidl в цялата страна компанията дарява по 5 стотинки. По този начин клиентите на смарт ритейлъра имат възможност да помагат, докато пазаруват. Със събраните средства ще бъдат финансирани проекти на граждански организации, младежи, журналисти и регионални медии в най-голямата социално отговорна инициатива на компанията "Ти и Lidl за нашето утре“. Размерът на фонда ще бъде обявен в началото на ноември.
Благодарение на "Ти и Lidl за нашето утре“, значими проекти с потенциал да трансформират местните общности получават нужната подкрепа и финансиране. През годините чрез инициативата са подкрепени множество каузи, които продължават да оказват дългосрочно положително въздействие.
Програмата е отворена за кандидатстване през платформата https://ti.lidl.bg до 23:59 ч. на 31 октомври 2024 г. В нея могат да участват неправителствени организации, сдружения, фондации, организации с нестопанска цел, читалища, училищни настоятелства, младежи, журналисти и регионални медии, като подават своите проектни идеи за по-качествен и пълноценен начин на живот на местните общности в цялата страна в петте тематични области:
#BeGreen - Опазване на околната среда
#BeLocal - Култура, изкуство и историческо наследство
#BeActive - Активен начин на живот и граждански активизъм
#BeFair - Социално равенство и приобщаване
#BeVocal - Медийни и журналистически проекти.
Максималният размер на финансиране ще бъде разпределен по следния начин: граждански организации – до 15 000 лв., младежки групи – до 5000 лв., регионални медии – до 7000 лв., и журналисти – до 3000 лв.
Всеки постъпил проект ще премине през три етапа на оценяване – административно оценяване, външна експертна оценка и оценка от служители на Лидл България. Одобрените проекти ще бъдат оповестени през януари 2025 година.
За "Ти и Lidl за нашето утре“
"Ти и Lidl за нашето утре“ е най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България. Програмата се реализира в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи“, Български дарителски форум и Асоциацията на европейските журналисти – България.
В първите шест издания на инициативата от 2017-та година Lidl финансира 155 вдъхновяващи граждански идеи с общ фонд от 1 280 000 лева. Те обхващат различни сфери като образование, околна среда, култура и историческо наследство и са достигнали до близо половин милион души в 66 града и села в цялата страна.
Повече информация за инициативата може да откриете на
www.ti.lidl.bg.