Писателят Мартин Касабов: Обичам да пиша за вълнуващи герои, които да ме водят в неочаквана посока

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
14:17
258
В писането тръгвам от образи, които ме вълнуват. Виждам го като анимация, не като игрален филм. Обичам да се вълнувам, искам героите да ме водят, да се забавлявам с тях, да ме изненадват с решенията, които взимат, но накрая се изисква доста редакция, за да стане всичко хомогенно и свързано. Това каза писателят и ревюист Мартин Касабов в предаването "Сториборд" на Радио "Фокус".

Той е автор на сборника "Когато великани ходеха по Земята" и на приказния "Момчето, което завърза Луната за Земята" – неговия дебютен роман, чиято столична премиера се състоя на 15 октомври. В началото на "Момчето, което завърза Луната за Земята" има автобиографични елементи, свързани с авторовото детство – спомените за грижите на майка му, когато той е бил болен, и неприятното усещане за завзет дом при обир в жилището му. "Комбинирах тези неща в моята книга. Героят дете през приказките на майка му малко по малко попада в тази приказка и става съавтор, опитва се да я пренапише", разказа Касабов.

Книгата послужи за отправна точка на Касабов и на Благой Д. Иванов, водещия на "Сториборд", за да могат двамата да се насочат към темата за магическия реализъм и да предстаят в ефир няколко ключови кино примера, свързани с въпросното творческо направление. "Бърдмен" на Алехандро Гонсалес Иняриту е филм, който според Касабов остарява много добре. "Той е доста агресивен филм, той удря. В него се разчита на вътрешния, на психологическия свят на героя. Това е ключът към по-въображаемите неща", обясни той. Пример за магически реализъм е и психологическият трилър "Враг" на Дени Вилньов. "Почти докрая усещаш, че нещо не е както трябва, но не си сигурен. И отново финалната сцена преобръща много неща", коментира Касабов.

Според него анимето е благородна почва за магическия реализъм в киното. Като примери за това той посочи филмите на Хаяо Миядзаки, а Иванов от своя страна посочи аниметата "Гробът на светулките" на Исао Такахата и "Перфектно синьо" на Сатоши Кон. Касабов препоръча и "Огледало" на Андрей Тарковски и aнтологичния "Токио!", по който е работил Мишел Гондри. 

Водещият на предаването спомена и филмите "Голяма риба" на Тим Бъртън, "Животът на Пи" на Анг Лий и "Лабиринтът на фавна“ на Гийермо дел Торо. "Знаем, че това, което се случва в тях, е само и единствено въображение, опит за бягство от реалността на героя в опит да се адаптира към някаква много трудна ситуация... но дали са магически реализъм или нещо друго?", коментира Иванов и се включи с още един любопитен пример: "Take Shelter" на Джеф Никълс. "Там имаме хубав финал, при който всъщност разбираме дали главният герой си въобразява, или не. Това е един от тези редки случаи, при които нещо ти се казва директно, но нямаш нищо против", допълни водещият.

"Поляната с дивите ягоди" на Ингмар Бергман според него също е блестящ пример за магически реализъм. "В определени филми на Уди Алън, който знаем, че е силно повлиян от Бергман, можем също да открием магически реализъм", добави Иванов.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Почина известна адвокатка, защитавала знакови лица
"Неканените гости", които нападат дома ни през есента и как да ги...
Българска компания за козметика отвори още един магазин в Азия
Нови разкрития около смъртта на Лиъм Пейн показват, че той е бил ...
Тази дреха е безспорният фаворит в гардероба на всеки от нас
2025 ще мине под знака на Дървената змия, вижте какво очаква разл...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).