Повишаването на цената на стоманата е дала възможност на собственика да избие донякъде разходите за изваждането, което се провело на 9 август. Плаващите кранове "Антей" и "Гигант" на Портови флот участвали в изваждането на 132-тонния кораб. Веднага специалисти са направили опит да запушат пробойните, но се оказало невъзможно. По случайно стечение на съдбата нарязването на кораба се извършва точно на мястото, където е пуснат за пръв път на вода чрез най-старите стапели на варненската корабостроителница.
Германците гонили подводници с него
Първоначално кораб "Атия" е носил името "Рила", като акционерното дружество, от което е бил поръчан. Бил използван като търговски кораб в Черно море. Германците го изземват и го използват като кораб, преследвач на подводни лодки. След войната плавателният съд отново е върнат на дружеството и по-късно преминава към БМФ. Бракуван е през вече далечната 1986 г. и е предаден на Военноморския музей на цената на старо желязо за сумата от 1499 лв. Нитовата конструкция прави "Атия" интересен за историците. Имало е идея да се превърне в седалище на музейна сбирка на българското корабостроене, но през 1991 г. бурята го праща на дъното. В онези години корабът става собственост на комбинат "Вторични суровини", откъдето го закупува варненец. Липсата на финансиране досега правеше изваждането нерентабилно. Пропадна идеята и за прехвърлянето му като експонат на музея в района на спирка "Почивка".
Източник: в. "Народно дело"